What to do?? F3 lån vs. fast

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90093
    AnonymForfatter

    Hej alle i kloge mennesker.
    Vi har er fast 6% lån. Vi skal nu optage et lån mere på 500.000 kr da salget af vores lejligheder ikke gik helt som forventet.
    Lige nu overvejer vi at ikke at pille ved vores store lån til fast rente og optage de nye lille lån til f3….
    Eller skulle man tage hele molevitten i F3 lån?
    Aller helst ville jeg gerne se 4% fast komme på banen snart. Skulle man hellere vente på det?

    Gode råd søges!

    #140804
    testForfatter

    4% til en fornuftig pris tror jeg du kan glemme. Forskellen mellem den lange og kortrente bliver ikke mindre.

    hvad du skal vælge afhænger af den risikiko du vil ha og den pris du vil betale.

    F1 er klart det billigest og fast forrentede lån er det sikreste og et mix er et mix 🙂

    hvis du har god luft i økonomien eller har dyre lån du kan afdrage hurtigere på giver F1 mening. Måske også hvis du slet og ret ikke har råd til andet.

    hvis du heller vil betale en højre pris og ha mere sikkerhed så vælg 5%

    #140814
    AnonymForfatter

    Hej igen
    tak for svaret.
    Vi har god luft i økonomien og ingen dyre lån at betale af på.
    Vi vil gerne betale hurtigt af på vores lån og få skåret en bid af gælden – men samtidig har jeg det skidt med ikke at vide hvad renten er om 3 år. Måske den er skyhøj og så sidder man der og skal optage et endnu højere fastforrentet lån.

    Som du siger, et mix er et mix, så er det lidt af begge dele. Så måske vi bare skal holde os til det.

    mvh

    #140838
    thsvForfatter

    Jeg forstår ikke, hvad du vil med et F3-lån, her er kursen jo højere, hvis lånet skal indfris, når 4% kommer op i brugbar kurs. Samtidigt er renten noget højere end end et F1-lån.
    og jeg forstår ikke din frygt for en skyhøj rente på F1-lånet, der er i de seneste 10 år jo højest refinansieret til 5,2% i rente, så risikoen ved et F1-lån er i mine øjne til at overskue.
    Måske i skulle overveje en boligprioritet istedet, så kan I selv bestemme afdragshastigheden. Men renten på en sådan er jo osse variabel, men det er jo på max. 500.000 kr (restgæld falder hurtigere end i forventer ved optagelse).

    Men hvis i er nervøse ved den variable rente, så behold jeres dyre 6% lån, og optag det nye lille lån som variabelt.

    En anden fræk finansiering kunne være:
    4% 15 år istedet for 6% lånet
    4-500.000 kr i boligprioritet (flexibel afdragshastighed)
    Når i nu skriver, at I har luft i økonomien ville jeg gå efter et kortere realkreditlån med bedre rente.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.