sikkerhed

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • ScarletForfatter
    Indlæg
  • #90091
    ScarletForfatter

    Hvordan sikrer man sig, at man vælger en bank /sparekasse, som er sikker ?
    Det er jo små jyske sparekasser og banker, som Agri-Egens; Klim m.fl. som giver den bedste økonomi, jeg vil simplethen have mindst 4000- mere til rådighed om året end hos Nykredit og det lyder jo forjættende.
    Så ?
    Mange tak !

    #140754
    AnonymForfatter

    Tænker du på indlån ??++

    #140758
    ScarletForfatter

    Ja, anede ikke, de ku tørre mig på flere måder.
    Helt enkelt, at min opsparing ikke forsvinder, hvis banken /sparekassen bliver insolvent el. lig.

    #140762
    AnonymForfatter

    Hvis du har fulgt Roskilde Bank-sagen – så er det jo ikke indlån, der er problemet, idet der jo er statsgaranti på disse indtil okt. 2010. Denne ubegrænsede garanti bliver nok forlænget med en ny grænse på min. 300.000 kr. og opefter. Pensionsmidler har altid været sikret uanset beløb.
    Nej…problemet er lån og dårlig rådgivning……..
    Hvilken bank kan man stole på ????
    Man skal være kunde i flere banker – så spreder man risikoen….

    #140768
    ScarletForfatter

    Tak Svend

    Vil det sige, man roligt kan putte lidt i Klim, lidt i Agri-Egense f.eks. og er der nogen bank, so mer alle vegne, man med fordel kan have lidt håndører i ?
    Siden jeg fik stjålet min pung med dankort har jeg været i totalt nød, fordi jeg har Nykredit, som først overførte penge fra en andens konto til Nordea i Hornbæk, men jeg indrømmede fluks, jeg ikke hed Carina : ). I Nordea fik jeg i øvrigt vildt god hjælp af Lone Hejl. Det tog to stive timer at få lidt penge overført og nu, hvor de er brugt og kun det nye kort, men ikke koden kommet hjem, er ferien udsat på uvis tid.
    Så jeg må også ha en fysike bank, som ikke ligger i Nordjylland.

    #140770
    AnonymForfatter

    Handelsbanken har jo overtaget Lokalbanken i Hillerød – med 14 filialer – så Handelsbanken er nu over hele landet.
    Og så er der jo Alm. Brand Bank – der er samtidig mulighed for at spare penge på dine forsikringer – når du er dobbeltkunde.
    Du kommer ikke til at savne banker i Danmark.

    #140772
    ScarletForfatter

    Tro mig, at have Amagerbanken plus en netbank og ville være på vej til Bornholm uden dankort ER at mangle banker.Mange tak for dine råd !

    #140776
    AnonymForfatter

    Lige et sidste tip inden du sejler til Bornholm.
    Hvis din konto i Amagerbanken ikke er lukket – så kan du hæve penge i DIBA BANK – Nexø og Rønne. Du behøver ikke dankort.
    Lokalbankerne samarbejder – spørg evt. Amagerbanken.
    God ferie.

    #140786
    ScarletForfatter

    De er godt nok nogle kiksede bonderøve på Amager, for jeg havde skam spurgt og fået at vide, at der ikke var noget at gøre. Suk ! Det var derfor jeg forsøgt mig med Nykredit – fordi de aldrig har styr på noget i min afdeling. De ved heller ikke, hvordan man overflytter penge til en svensk konto.
    Nå, men så er der jo håb om at turen alligevel bliver til noget. Mange tak Svend !

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.