Pension: Nordnet vs. Etrade?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #90089
    ahkForfatter
    #140732
    ahkForfatter

    Lige lidt mere info: Der er tale om en ratepension, som min arbejdsgiver skal indbetale på – ca. 60.000 kr/år.

    #140734
    AnonymForfatter

    I 2010 bliver jeg folkepensionist – og så skal alle pensionerne op at køre.
    Glem alt om hurtige gevinster igennem tiderne – vælg 2 eller 3 pensionsselskaber – og lad disse selskaber forvalte dine penge.
    Jeg må konstatere – at 35 års opsparing i pensionsselskaber er bedre end min egen investering i samme periode – og så er der ingen besvær i administrationen i selskaberne.
    Mange i min alder – har mistet halvdelen af deres opsparing – og nu har de brug for pengene.
    Så E-trade og nordnet – glem det i pensionsprodukter.
    Det vigtigt – at opnå høj afkast – men det er svært, at komme ud med et højt afkast.
    Vælg det sikre.

    #140740
    ahkForfatter

    Hej Svend
    Tak for dit råd. Jeg tror nu jeg springer ud i det og forsøger mig som investor. Jeg starter i det små fra 0-niveau, så må vi se hvordan det går. Nordnet har et program, kan jeg se, som hjælper en med at investere i forhold til ens alder og risikoprofil. Det virker ret smart, når man som jeg vitterligt har hjælp behov. Hertil kommer, at der er grænser for hvor megen tid jeg kan bruge på det. Der er utvivlsomt mange som vil kunne investere bedre end jeg – spørgsmålet er blot, om ikke jeg kan konkurrere med pensionsselskabernes afkast, hvilket jeg har en tro på at jeg godt kan, idet jeg jo i hvert fald sparer deres gebyrer. Jeg vil i morgen kontakte Nordnet for at høre hvor let eller svært det er at komme ud af aftalen, dersom jeg ønsker at flytte mit depot til et nyt selskab.
    Mvh
    AHK

    #140742
    NultopskatForfatter

    undksyld, men jeg giver intet for den “risiko profil" min gamle far, der blev pensionist sidste år investerede for et par år siden efter hans risiko profil og rådgivning fra Nykredit…
    Hvilke aktier blev valgt Tjae…største delen blev investeret i Fjernøsten…
    En pæn slat på andre vækst markeder…
    Ca. 15 % havnede i obligationer

    For en person med 2-3 år til pensionsalderen…hvad tænker de dog på…?

    #140744
    ScarletForfatter

    Hvad Nykredit tænker på ?
    Tjah, de havde også gode forslag til mine opsparing, som derved formindskedes hastigt. Surt, når man har et lille budget, så nu leder jeg efter en bedre bank.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.