Gældsplaget fattigrøv søger billig bank.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • KimmelimForfatter
    Indlæg
  • #90088
    KimmelimForfatter

    Jeg er, som overskriften antyder, en gældsplaget fattigrøv der søger en billig bank. Jeg har lige betalt lidt over 4.000 i renter, og vil gerne finde ud af om det kan gøre billigere andetsteds.

    Jeg er pt hos Nordea hvor jeg skylder ca 130.000 på en kassekredit – alm grundkonto, med en udlånsrente på ca. 13% (jeg betalte ca 14.500 i renter sidste år).

    Ud over dette har jeg et gammelt SU-lån på små 80.000 (så vidt jeg husker) – som jeg afbetaler igennem staten.

    Som prikken over i’et, er jeg arbejdsløs …

    – Nogle forslag til en bank der er billigere?

    #140726
    thsvForfatter

    Jeg tror desværre ikke, at nogle banker vil overtage en arbejdsløs med en forbrugsgæld på over 100.000 kr i det nuværende marked.
    Men det er reelt ikke renten på gælden, der er problemet, men derimod gælden selv.
    Selv ved et fald i renten til 8% vil ydelsen pr. måned kun falde med 320 kr om måned (og da rentefordelen bliver mindre, ikke nær så meget netto). Dette beregnet over en løbetid på 5 år.
    Næh, problemet er en gæld på 135.000 kr uden sikkerhed.
    Og Nordea er ikke nogen god bank for “fattigrøve", da deres koncept virker bedst for fordel+ kunder med et samlet engagement på mindst 250.000 kr.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.