Nyt Billån

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90085
    AnonymForfatter

    Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har idag en bil, som jeg skylder 131.000 kr på. Men pga. nyt arbejde overvejer jeg at købe en anden og mere økonomisk bil.

    Hvis jeg nu ikke får dækket hele billånet ved et salg, kan man så føre restgælden med over i et nyt billån til den nye bil? Eller hvordan gør man dette?

    Håber der er nogen der har nogen gode råd.

    Mvh

    Martin

    #140670
    AnonymForfatter

    Hvis din bilforhandler tager din nuværende bil i bytte ved køb af ny bil, så indfrier han restgælden og financierer købet af din nye bil, det er nok den nemmeste måde, men om du kan få det gjort idag, skyldes nogle flere oplysninger om dig.

    #140674
    AnonymForfatter

    Okay, jamen det ville være fint, men var nede hos forhandleren i søndags, og han ville kun give 50-55.000 For min bil som er en Suzuki Swift 1,5 fra 2005. Det mente jeg var meget lavt sat og tog derefter kontakt til Suzuki hvor jeg spurgte om det kunne passe, at den ikke var mere værd nu. De mente at det var meget lavt sat.

    Men hos forhandlere kræver de Udbetaling, så ved ikke helt hvad der sker, eller om jeg bare skal beholde bilen lidt endnu.

    #140682
    testForfatter

    du skal ikke forvente at kunne overbelåne en bil. hvis du f.eks. skylder 40.000 kroner efter salget af den gamle bil kan du ikke bare låne det i en ny bil.

    #140706
    thsvForfatter

    Jeg troede egentligt, at sådan en Suzuki Swift var rimeligt økonomisk at køre i?
    Hvordan kan du stadig skylde 131.000 i en 4 år gammel bil?
    Er billånet lyst med sikkerhed i bilen?
    For i så fald kan du aflevere bilen til forhandleren/låneformidleren uden personlig hæftelse har jeg læst i FDMs blad Motor.
    Og det er vel det du ønsker? Af med bilen uden at stå med en restgæld!

    #140710
    AnonymForfatter

    Lyst? Mener du Tinglyst? Jamen bilen er fra 2005, men fik den først i 2006. såkaldt demobil. Banken rådede mig til at betale den over 7 år. så har haft den i små tre år. Tror jeg samlet gav 182.000 for den.

    Men hvordan kan jeg se om bilen er lyst, spørger jeg nok lidt dumt.

    #140714
    AnonymForfatter

    Men hvis, det så var en mulighed bare at aflevere bilen, så ville jeg nok ikke gøre det. Jeg har selv valgt at købe bilen, og føler derfor også at jeg selv er ansvarlig for det hvis jeg taber på at sælge den. Føler lidt den anden måde er at snyde udenom, fordi man ikke gider betale hvad man skylder. Men det er da smart hvis det virkelig kan lade sig gøre, men ikke en mulighed for mig.

    #140716
    AnonymForfatter

    Det lyder mærkeligt.
    Så ville alle da stille bilen uden for banken i disse krisetider…..

    #140724
    thsvForfatter

    Når du har bilen i 3 år med de oplysninger du giver bør restgælden være omkring 115.000 kr. ved en løbetid på 7 år ialt.
    Du må køre lidt mere økonomisk, og evt. finde et billigere forsikringsselskab.
    Økonomisk kørsel: Kør som om der ligger et råt æg mellem din fod og speederen.
    Se ligeledes frem i trafikken og undgå unødige accelarationer og opbremsninger.

    Du kan læse i dit lånedokument, om lånet er lyst med sikkerhed i bilen.

    #140728
    testForfatter

    nu ikke hos bilforhandleren men hos den man har lånt pengende til bilen hos kan man aflevere bilen, men det er så næppe nogen løsning da man jo så også er a med bilen!

    som sagt kan man ikke låne til en ny bil uden en udbetaling.

    #140730
    testForfatter

    “Vejen ud af kattepinen gælder dog kun, hvis man har lånt pengene til bilen hos et finansieringsselskab og købt bilen på en købekontrakt med et såkaldt ejendomsforbehold"

    http://fpn.dk/motor/bil/article1680208.ece

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.