Boligkredit vs. realkredit

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90081
    AnonymForfatter

    Kære meddebatører

    Jeg er ny i dette forum og har følgende spørgsmål.

    Jeg har en bolig med friværdi. Jeg overvejer at låne penge med sikkerhed i boligen. Den samlede lån vil fortsat være inden for 80 % af ejendommens værdi.

    De penge jeg låner skal ikke bruges hele tiden, men i perioder. Valget, som jeg ser det, står derfor mellem boligkredit eller realkreditlån.

    Jeg har herefter følgende spørgsmål:

    1) Nogen der kan oplyse, hvor stor en del af året pengene skal anvendes før realkreditlån er bedre end boligprioritet.

    1a) Kan man evt. optage en realkreditlån og få samme indlånsrente, som man giver i realkreditlånet, for den del af pengene man ikke bruger? Dette vil selvfølgelig nok kræve en bank som også ejer en realkreditinstitut!

    2) Hvor får jeg billigst realkreditlån – F1 og F3.

    3) Hvor får jeg billigst en boligkredit. Jeg har en ejendom, jeg kan stille i sikkerhed, hvor den samlede lån fortsat vil være inden for 80 % af ejendommens værdi.

    NB: Jeg kan oplyse, at jeg har været inde og se på de renteoversigter man kan se her på siden, men synes, at nå man kontakter bankerne, får man ofte oplyst nogle højere rentesatser.

    På forhånd tak for jeres indlæg 🙂

    #140624
    testForfatter

    sikke mange åben spørgsmål

    1) Nogen der kan oplyse, hvor stor en del af året pengene skal anvendes før realkreditlån er bedre end boligprioritet. – hvilket realkredit lån og hvad mener du med bedre? Hvordan finaciere du dit kapital behov?

    1a) Kan man evt. optage en realkreditlån og få samme indlånsrente, som man giver i realkreditlånet, for den del af pengene man ikke bruger? Dette vil selvfølgelig nok kræve en bank som også ejer en realkreditinstitut!: du mener proritets lån ikke men renter lever jo af rentemarginalen så kender du en bank der ikke vil tjene penge?

    2) Hvor får jeg billigst realkreditlån – F1 og F3. :RD 12 termin var de billigste sidste jeg checkede. F1 er billigere ind F3 men hent tilbud.

    3) Hvor får jeg billigst en boligkredit. Jeg har en ejendom, jeg kan stille i sikkerhed, hvor den samlede lån fortsat vil være inden for 80 % af ejendommens værdi. :hvad mener du med boligkredit? F1 F5 O6% eller priritets lån? Som sagt er RD 12 termin sidste jeg checkede noget af det billigste. I øvrigt 80% af hvilken værdi? Jeg har ladet mig fortælle at biligpriserne er faldet og at boligmarkedet er gået i stå i stå dele af verden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.