Boligkøb med forbrugslån

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90068
    AnonymForfatter

    Hej, min kone og jeg overvejer huskøb. Vi har 2 børn og en forbrugslån på ca 200.000kr. Oveni har vi en su-lån på 245.000kr. Vi har brutto en indkomst på 51.000kr. Netto har vi ca. 36.000 udbetalt. Vi mener godt at vi kan klare os med ca 12.000kr om måneden i stedet de 14.000 som anbefalet, og har så efter alt er betalt ca 8.000kr til huskøblige nu, men så snart børnene kommer ud af vuggestuen falder vores udgifter også en del (er begge i vuggestue). Nu er spørsmålet om det overhoved i disse tider kan lade sig gøre at blive godkendt til boligkøb med det gæld vi har. Vi har tænkt på noget i 1.000.000kr – 1.300.000kr. Vores plan var jo at finde et hus som man kan sætte i stand selv løbende. Ikke en ruine men alligevel noget som man kan gøre fint. Hvis man så bor der de næste 10 år med en afdragsfri lån for at komme af med det dyre forbrugslån, kan husets værdi da næsten ikke blive mindre end det er i dag, eller er jeg helt forkert på den? Så kan man jo derefter sælge huset og er af med det dyre gæld. På 10 år skulle lønnen jo også følge lidt med, og en afdragsfri lån på de 1.200.000 er jo lavere end en lejlighed i en nogenlunde størrelse, eller hvor mange omkostninger skal man sætte af om året ved et hus? Al de penge man smidder i en lejlighed er jo bare tabt.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.