skylder 2 mil

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90061
    AnonymForfatter

    hej.. min kone og jeg skylder i hus lån 1,6 og så ca 400 tusinde i studiegæld og dumme lån.. så ca 2 mil.. vi har begge en indkomst på 23 tusinde i mdr før skat. mit spørgsmål er om vi kan klare dette eller sidder for hårdt. man hører jo så meget idag. og det er ikke unormalt at unge sidder for over 2 mil.. mvh.

    #140358
    HalliHalloForfatter

    Hvis I sparer ligeså meget i det daglige – som I gør med Jeres oplysninger i spørgsmålet – så ser det ganske fornuftigt ud.

    Og I skal ikke tro på alt hvad I hører, bare husk og betal terminerne og afdragene på de dumme lån m.v. til tiden hver måned, så skal det såmænd nok gå altsammen.

    #140362
    AnonymForfatter

    Hvis I skulle stå i en situation hvor I får problemer, sidder der nogle søde mennesker i dette forum. http://gæld.net/

    #140380
    AnonymForfatter

    Det må I jo selv vurdere, ud fra jeres budget.

    Hvis I fx har:
    – Et 30 årigt realkreditlån til 5% i rente:
    – Et SU-lån på 200.000 til 2,20% i rente, restløbetid 5 år
    – Et Forbrugslån til 10% i rente

    Så betaler I sådan ca. pr måned (før skattefradrag)
    – Realkreditlån 7.333
    – SU-lån 3.556
    – Forbrugslån 4.397
    I alt = 15.286

    Det er nok lige i overkanten med jeres indkomst, men sparer i lidt, så burde det kunne løbe rundt.

    Dog kan jeg sige med sikkerhed, at i ville ikke kunne låne det beløb i bankerne i dag.

    #140402
    testForfatter

    i mener vel 23.000 gange to efter skat og ikke før skat?

    hvis det er før skat sider i da temmelig stramt i det. ikke? eller ved i det ikke selv? ingen børn?

    #140404
    AnonymForfatter

    altså nu er vi ikke rige vel.. så selvfølgelig er det en normal løn vi har på 23 begge to før skat.. hvis det var efter skat havde vi jo en rimelig høj stilling. ikke sandt. og jo har 1 barn. mvh

    #140406
    KlodshansForfatter

    I sidder hårdt i det. Jeg skal ikke kunne udelukke at det kan klares med spaghetti og kethup eller vandgrød, men hvis jeg var jer, ville jeg ASAP se at få 100% overblik over samtlige udgifter og snakke med banken om den mest effektive måde at afdrage på.

    #140410
    AnonymForfatter

    okay tak.. det skal siges at de 300 tusinde er på su lån . og så har vi på hus vi skylder helt præcis. 1,7

    #140412
    KlodshansForfatter

    Hvad er så “de dumme lån" ?

    #140414
    MichaelForfatter

    Hvis I ikke allerede har afdragsfrihed på realkreditlånet var det da oplagt at benytte denne mulighed. Besparelsen skal selvfølgelig bruges som ekstra afdrag på de “dumme" lån (antager det er hurtiglån m.m)

    #140416
    AnonymForfatter

    ja føler de den dumme lån er studie gæld.

    #140418
    AnonymForfatter

    nej ikke hurtig lå. kun den store su lån.

    #140420
    KlodshansForfatter

    Så tror jeg folk blev forvirrede over at du skrev “studiegæld og dumme lån". Det lød meget som forbrugslån.

    Studielån er normalt ikke dumme lån. Du skulle helst ikke betale så stor rente på dem.

    Og så forstår jeg ikke hvordan et RK lån på 1.6 + et studielån på 0.3 pludselig kan blive til 1.7.

    Hvis i “kun" skylder 1.7 mill. hvoraf 300.000 er studielån, så ser det jo ikke helt så sort ud. Men det var nok en god ide at blive helt sikker på de tal før du overbeviser dig selv om at du ikke behøves gå din økonomi igennem.

    #140422
    AnonymForfatter

    siger vi skylder 1,7 på hus.. og ud over det skylder vi 300 tusinde i su lån.. kun de to har vi.. altså 2 mil ialt.. begge har indkomst på 23000 før skat.i mdr.

    #140436
    thsvForfatter

    Om I kan klare en gæld på 2 mill. fordelt som:
    1,7 mill i huset, formentlig 80% realkredit + banklån?
    300.000 kr i SU-gæld
    for 2 beskedne indtægter på 23.000 om måneden brutto kan I jo bedst selv afgøre.
    Hvis I ikke mangler noget i hverdagen, ja så kan det jo løbe rundt.

    Ideen kunne jo være at lægge jeres realkredit lån til afdragsfri, så et evt. banklån kan afdrages først.

    Hvis I købte idag til 1,7 mill. ville mit finansieringsforslag være:
    1,36 mill. i F3-afdragsfri.
    340.000 kr i Nordea Boligkøbsprioritet til 5,7% i rente, afdrages på 10 år eller hurtigere.
    Ca. 50.000 kr kontant til handelsomk. (skøde, lån og boligadvokat)

    SU-lånet ville jeg bede om længst mulig løbetid på, da renten er fordelagtig på dette.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.