Omlægning af kreditforenings lån.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90057
    AnonymForfatter

    Hej,

    Har idag et lån ved totalkredit med en restløbe tid på 22 år. Det er et F5 lån med næste refinansiering d 1 jan 2010.

    Jeg vil gerne have mit lån ned på maks 15 år og gerne ændre det til f.eks et F3. Mit spørgsmål er derfor. Er der mulighed for at ændre i antal år på et eksisterende lån uden de store omkostninger?? Eventuel ved refinansieringen 1 jan 2010. ?

    Prøvede at lave beregningen på nykredit, som et nyt lån og der blev omkostningerne ca 22.000. Virker lidt voldsomt.

    Hvis det ikke er muligt at ændre antal år, er det så billigere at omlægge et lån ved f.eks totalkredit, når man har et lån i forvejen?? Eller er det samme pris som ved oprettelse af et nyt lån?

    Tak for svar 🙂

    #140394
    AnonymForfatter

    Jeg ville henvende mig direkte til Totalkredit med dine spm. og få et direkte svar eller noget at sammenligne med dvs. flere tilbud, det må Totalkredit kunne gøre.

    Jeg ved ikke om de har en “beregningsmaskine" på deres internetside, hvor du selv kunne taste tallene ind og aflæse svar derfra.

    #140440
    thsvForfatter

    Skal du ændre løbetiden er teknisk set en låneomlægning, der nbør koste ca. 10.000 kr afhængigt af lånets størrelse.
    Skal du derimod kun ændre refinansieringsfrekvens kan dette gøres for et meget beskedent gebyr ved refinansieringen (tyoisk 200-500 kroner). Totalkredit tager 500 kr jvf. deres prisliste.
    Vil du ændre med det samme er det igen som at optage et nyt lån, og der skal købes obligationerne til markedskurs, hvilket er ca. kurs 101 for dine F5-obl med udløb om et ½ år. Dette kurstab kan ikke trækkes fra på selvangivelsen, men det kan den betalte rente istedet.

    #140458
    AnonymForfatter

    Hej THSV,

    Tak for svar. Det viser sig dog desværre ikke at være så simpelt for mig. Jeg har åbenbart et “specialt" lån. Det er et F5 med renteloft på 4,65%. Det gør at jeg ikke kan ændre til F3 og heller ikke kan ændre år uden at lave et nyt lån.

    Min eneste mulighed er åbenbart at opkøbe den specifikke obligation i markedet og så aflevere dem til totalkredit. Det vil koste 1500 kr + kurtage og overkurs på obligationen som handles over kurs 100.

    Ærgeligt. 🙁

    #140472
    thsvForfatter

    Jeg ville i så fald vente til refinansieringstidspunktet, og så omlægge, når kursen er 100.
    Din situation svarer egentligt stadig til, at du har et F5-lån, der ligeledes ville skulle indfris til ca. kurs ca. 101.
    Populært sagt kommer du til at betale et kurstab for at opnå en lavere rente her-og-nu.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.