Billigt billån – hjælp til 1. gangs bilkøber

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90053
    AnonymForfatter

    Hej I kloge mennesker derude,

    jeg skal til at købe bil for 1. gang. I min egen bank Swedbank kan jeg få et billån til 6,90% mod at jeg selv finansierer 40% af bilens pris. I Swedbanks anden bank Bank med hjerte kan jeg få et billån til 5,15% hvis jeg selv finansierer 10% + er medlem af FDB. Forstår ikke helt logikken i dette, men mine spørgsmål går på:

    1) er det ikke mest fornuftigt at finansiere så meget som muligt selv, når jeg nu kan betale 40% af prisen? Falder biler ikke hurtig i pris, når jeg først har købt bilen. Bilen er helt ny.

    2) Kender nogen Bank med hjerte, måske har billån hos dem ? Deres rente er billig, og de ligger godt på mybanker.dk ?

    #140236
    MichaelForfatter

    Det er altid bedst at betale så meget som muligt kontant ved bilkøb. Der er dog ikke noget i vejen for, at du betaler 40% selv og tager resten som lån i Swedbank. Kig ikke kun på renten, men i særdeleshed også på stiftelsesomkostningerne, som kan være meget høje i nogle banker/finansieringsselskaber. Husk også på, at du kan trække stiftelsesomkostninger fra i skat hvis lånet er på max. 2 år.

    #140244
    thsvForfatter

    Du kan da bare tage lånet i Bank med hjerte med højere udbetaling, eller vælg Eik bank, hvor renten er endnu lavere.
    Flere bilforhandlere tilbyder osse billig finansiering i forbindelse med købet, og i flere tilfælde med fast rente.
    Men tjek som skrevet gebyrerne, da et ekstra gebyr på 5.000 kr, jo svarer til 1% i rente i 5 år af 150.000 kr efter skat.

    #140252
    testForfatter

    hvad med forsikringen? her synes jeg også at jeg har set at nogen bilforhandlere giver førte gangskøbere ganske gode vilkår. JEg ville i al fald hvis jeg var første gangs køber checke både finasering og forsikring via bilforhandleren

    se her f.eks.

    http://www.renault.dk/dk/Service-og-tjenester/Finansiering.aspx

    #140258
    thsvForfatter

    Ja, det er et rigtigt godt råd.
    Opfat bilkøbet som en samlet pakke:
    Finansiering og Forsikring skal være billigst muligt samlet set.

    Min kone kører i sådan en Renault Clio og er vældigt glad for den.
    Og vi gav kun 123.000 ialt incl. levering på messen i Bella center for 3 år siden, med 4 døre, metallak og aircondition, der er nærmest uundværdeligt på varme sommerdage, som i denne uge.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.