Konvertere 5% fastforrentet?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90040
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg har pt. et 5% lån, jeg optog for ca. 2 år siden. Lånet er på 860000,-

    Jeg har nu fået den idé af jeg vil konvertere til et 3 årig flekslån, men jeg er NOGET usikker på hvorvidt det er en klog beslutning.

    jeg havde tidligre et flekslån, men konverterede til fastforrentet, da jeg syntes renten steg forholdsvis hurtigt. Det var måske ikke det klogeste beslutning, og nu vil jeg helst ikke kvaje mig igen:-)

    Hvad ville I gøre

    #140060
    testForfatter

    Det afhænger jo af hvad du kan leve med. Der er nok ikke nogen tvivl om at renten fra det niveau vi er på nu kun kan blive højre. Derfor er dine 5% nok ikke så ringen en dag, men hvis du omvendt godt kan sove roligt med en _F3 når renten begynder at stige og selv om den evt kommer over det du betaler på din 5% i dag ja så har det jo i alt fald set bagud været en god foretning med flex lån set i forhold til de fast forrentede.

    men om det vil være det i fremtiden er der ingen der ved.

    personligt har jeg valgt et priorieteslån med rente loft. Ja jeg betaler så en overpris for de jeg ellers ikke kan sove om natten og ja det er lidt dumt eller som at gå med sokker i sandaler, men omvendt er man vel også nød til at stå ved den risiko profil man har?

    hvis jeg var dig ville jeg nok blive i mine 5% eller ku du f.eks. tåle at konvetere halvdelen til en F10 med 10 års løbetid? Eller hvad med en 5% med 20 år?

    Der er nok ikke andet at gøre ind at du må prøve at lave lidt beregnigner ud fra RD hjememside f.eks. og så gøre op med dig selv hvad der betyder noget. Er det renten, de totale afdrag, sikkerhed kontra gevinst nu eller ydelsen pr. måned.

    Dine prioriteter er alfa og omega i realiton til dit valg af lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.