hvilke lån bør jeg kigge på

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90031
    AnonymForfatter

    Hej alle
    jeg er i den situation at jeg skal skilles, så huset skal sælges, der er en køber og salget giver ca 200,000 kr til mig. jeg har en opsparing på ca 50000.
    jeg har kig på en andelsbolig til 695.000 (Andel i foreningens formue 1.200.000) som jeg vil prøve at presse, (det skal man jo prøve) boligafgifter incl varme og tv 3185.
    jeg tjenet pt 27000 før skat. og vil om et år modtage 230.000 før skat. da det sted hvor jeg arbejder lukker (en ulykke kommer sjældent alene) men har sandsynligvis rimelig stor job chance her efter..

    jeg har kig på en andelsbolig kredit hos pensam til 4,75 % som jeg så lader min løn gå ind på for at holde saldo så lav som mulig.. er dette helt åndsvagt. eller skal jeg kigge efter en ejerlejlighed istede med de muglighedder for lån det nu indebærer ?

    Hilsen Jan

    #139988
    thsvForfatter

    jeg har kig på en andelsbolig kredit hos pensam til 4,75 % som jeg så lader min løn gå ind på for at holde saldo så lav som mulig.. er dette helt åndsvagt. eller skal jeg kigge efter en ejerlejlighed istede med de muglighedder for lån det nu indebærer ?
    Lyder da helt fornuftigt, der er vist ingen, der kan konkurrere med den rentesats på andelsboliglån.

    En god tommelfingerregel, er at hver 100.000 kr til andelsindskud koster ca. 500 kr netto at finansiere om måneden. Ved 600.000 kr i andelsindskud skal du altså regne med 3.000 kr til finansiering, og så sammenligne med ejerlejligheder med flex-lån som finansiering. Dette da renten hos Pensam jo er variabel.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.