Må de det???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87050
    AnonymForfatter

    Jeg er desværre en af dem som er registreret i Rki, som så mange andre, men jeg har et kæmpe problem, og det er at jeg har ikke nogen bank og jeg kan heller ikke få det fordi jeg står i Rki, jeg kan ikke engang få en alm lønkonto så spørgsmålet er jo så, må de godt nægte mig det for det er alle banker jeg har spurgt som har sagt nej. Er der nogen der ved hvor man kan få en bankkonto selv om jeg står i Rki for jeg skal jo bruge en lønkonto hvor min løn kan gå ind

    Håber inderligt der er nogen der kan hjælpe mig

    #105570
    AnonymForfatter

    At du står i RKI er ikke nok til at nægte dig en konto. De kan tilgengæld nægte dig dankort, PBS, lån – faktisk alt andet, men lønkonto har du krav på.

    #105594
    AnonymForfatter

    Det fremgår helt tydeligt af Bekendtgørelse om god skik §12 (se http://195.184.36.35/Lov.aspx?ItemId=3e199482-d2ce-4776-8634-be2d5357bad9 ): “Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium." Nægter de det, så er det en klokkeren sag for finanstilsynet (www.finanstilsynet.dk).

    Det kan selvfølgelig være en god begrundelse hvis du kræver dankort/checks og banken ikke tør det. Der har også været en sag med at en kunde gentagne gange optrådte upassende i bankens lokaler (referatet af sagen udelod desværre de mere saftige detaljer, så man må gætte). Det var også en god grund.

    Men RKI kan ikke være en god grund for at nægte dig en konto hvor du kun kan indskyde på for derefter at hæve af saldoen.

    #105624
    AnonymForfatter

    Vil gerne sige tak for de gode svar, det var rart at høre at man kan få lidt medhold, og kan så sige at det endelig er lykkedes at finde en bank hvor jeg har fået en lønkonto, så må man lige sige tak til Ar bejdernes Landsbank i Tåstrup for hjælpen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.