Boligprioritet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Mr.M.Forfatter
    Indlæg
  • #90006
    Mr.M.Forfatter

    Hejsa,

    Vi er ved at kigge på et hus, og overvejer derfor at kombinere kreditforening og prioritetslån.

    Eksempel:

    Hus:
    1.000.000

    Kontant indestående:
    300.000

    Den oplagte løsning er selvfølgelig at smide 200.000 og lave et lån i kreditforening på de 80%, så vil man så have 100.000 der kan sættes i banken eller lign.

    Man kunne også overveje, kun at låne 50% i kreditforeningen (og måske få et lavere bidrag?) og oprette en boligprioritet på 300.000, hvor man straks indsætter de 100.000 på den tilknyttede indlånskonto.

    Så får man lidt glæde af den lave korte rente, på samme tid med at man har størstedelen placeret i f.eks. 5% fastforrentet.

    Prioriteten kunne så laves afdragsfri, så man selv styrer afdrag efter hvor meget man indsætter på indlånskontoen, derved vil man kunne afdrage en del mere, da man kan sætte sig lidt strammere, men kan undlade at afrage en enkel måned, hvor man har højere udgifter.

    Er denne konstruktion fornuftig? Eller er det dumt at betale den billigste gæld hurtigst af? Kan man forhandle med Nordea og Danske bank om renten og oprettelsesgebyret eller kan man højst opnå den laveste af de renter de skilter med? Er i forvejen kunde i en mindre bank, så de vil få en ny helkunde ind.

    På forhånd tak.

    #139844
    testForfatter

    hvis du har luft nok i din økonomi til at klare en evt. rente stigning kan det være en god ide, men jeg synes du skal regne lidt på omkosningerne omkring lånet.

    en anden mulighed kunne være at kombinere et fast lån med f.eks. en f10 med 10 års løbetid eller at vælge 20 årig 5%

    personligt tror jeg renten kommer til at stige inden for de næste år derfor ville jeg nok overvejen 20 årige 5% hvis du har råd.

    der er kun en grund til at jeg ikke forlader mit nuværende rente max 5,5% og går over i 20% 5& og det er at det ikke kan betale sig. min effektive rente ville sige selv i forhold til max renten

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.