Overførsel til USA

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89996
    AnonymForfatter

    Jeg skal overføre nogle penge til USA, men er i tvivl om hvem der er ‘billigst’ ?

    Jeg er tidligere blevet ‘narret’ af en bank ved valutaveksling, da de ikke havde vekselgebyr, til gengæld var kursen højere så det reelt set blev dyrere end andre banker.

    Eikbank har ikke noget gebyr, til gengæld står der noget om de ligger 1-2% oveni for at dække omkostninger.

    Danske Bank har formentlig gebyr på 20kr eller 100kr. 20kr er naturligvis ikke alverden, så hvis deres kurs er lavere, kan det jo bedre betale sig.

    Hvad har I af erfaringer, og er der mulighed for at se hvilken kurs der reelt bliver vekslet til, eller er det umuligt ?

    Tak.

    #139692
    HalliHalloForfatter

    Prøv at google lidt på mybanker, i øvrigt er det noget BoSol, der ofte også er på disse sider – går meget op i det, jeg tror han bruger Sydbank og betaler vist kun 15 kr, hvorfor jeg vil opfordre ham til at uddybe

    Hvorfor spørger du egentlig, det ser ud til at du ved det hele. Du vil ikke bare oprette en konto i en anden bank for at spare 10-15 kr.? Du har ingang oplyst hvor stort beløbet er….

    #139698
    AnonymForfatter

    Drejer sig omkring 40.000.

    Grunden til jeg spørger er, at det er første gang jeg skal overføre, og jeg ikke kan finde ud af resultatet, altså hvilken kurs der afregnes til. Og da jeg tidligere er blevet ‘snydt’, og et par procenter godt kan gøre en forskel, er jeg naturligvis interesseret i hvad andre ved og gør.

    #139702
    AnonymForfatter

    Ja jeg “lever" af at overføre hurtigt, sikkert og bedst/billigst muligt 🙂

    Det er længe siden jeg overførte til USA, men daværende BG-Bank var meget behjælpelig, det var før man kunne overføre “Wireless" som privat, det kunne BG-Bank derimod og kvitteringen med BG-Bank stempel på, faxede jeg til modtager, der straks sendte varen via
    Feedex.

    Nu skriver du 40.000 så mener du USD ? Der kan du som privat ikke bruge DB, da max grænse er 100.000 DKK. Du kan bruge Sydbank, men beregn 3 uger for at blive oprettet som kunde 🙁 Den bank jeg PT. har flest penge i er Finansbanken. Jeg har ikke undersøgt bankens betingelser for overførsel, men de vil have min mobiltlf. fordi de sender en SMS kode som jeg skal taste ind, en form for ekstra sikkerhed 🙂

    Denne mobiltlf kan jeg ikke ændre !!!! Dvs en “netbanktyv" får intet i Finansbanken 🙂

    #139704
    AnonymForfatter

    Jeg synes lige I skulle have denne meddelelse:

    Krav fra amerikanske myndigheder ved overførsel til udlandet

    Når du overfører penge til udlandet, skal du være opmærksom på, at der kan blive givet oplysninger videre til de amerikanske myndigheder. SWIFT – som gennemfører betalingerne – er blevet pålagt at udlevere oplysninger, hvis de fatter mistanke om finansiering af kriminalitet eller terrorisme, jf. amerikansk lovgivning.

    Om SWIFT

    SWIFT er et belgisk datanetværk, der overfører betalinger mellem lande. Netværket har ca. 8.000 finansielle virksomheder i 206 lande tilmeldt og har EDB-centre i Europa og USA. SWIFT står for Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication.

    #139708
    AnonymForfatter

    Lige kikket på Finansbanken – øv de er ikke tilsluttet Wireless ovf. bruger den gammeldags metode med en snail-check til modtager.

    Okay så bruger jeg Sydbank n.g. til ovf 🙂

    #139742
    testForfatter

    jeg ved ikke om man kan sige at man bliver snydt men alle banke afregner til midelkursen plus et tillæg og med et fast gebyr element. Ved Scandia bank sparede man f.eks. gebyret hvis man taster ind via net bank selv. Det er jo for et mindre beløb også en slags penge. iforhold til de steder hvor man skal betale gebyr.

    i forbindelse med at jeg overvejer og stadig overvejer at skifte fra den nuværende EIK bank gik det op for mig at mange af det banker som jeg fant interesante slet ikke tilbød eller var meget dyre med valuta overførsler. Nå det er en maunel expedition tager de fra ved kasse et forståeligt nok.

    #139746
    AnonymForfatter

    Sammenligner man SydBank og EikBank (jeg er kunde i begge banker) skal du se på flg.
    Dagens kurs i Eik for USD er 539,1981 og Eik Beregner ikke gebyrer.
    Hos Sydbank er dagens kurs 533,39+1 dvs. 534,39 + 15 kr i gebyr, dvs.
    beløb 312 USD er hipsomhap hvilken bank du vælger, men > 312 USD er SydBank billigst !

    Men du skal være klar over flg.
    Du kan vælge, hvordan omkostningerne ved en overførsel skal fordeles. Der er følgende muligheder:
    1. SHA-betaling
    Afsender og modtager betaler hver sin del af omkostningerne, idet afsender betaler Sydbanks omkostninger, mens modtager betaler de udenlandske omkostninger.
    2. OUR-betaling
    Afsender betaler alle omkostninger, danske samt udenlandske.
    3. BEN-betaling
    Modtager betaler alle omkostninger, danske samt udenlandske.

    Eik Bank bruger OUR-betaling og jeg vælger selv altid SHA-betaling hos SydBank de 15 DKK, idet i EØS-lande har jeg aldrig været ude for at modtagerbanken beregner gebyr.
    Når det er penge fra mig selv til min udenlandske bankkonto.

    #139752
    testForfatter

    hej
    helt ening i at man skal se på hele prisen. Men hvor finder du de kurser i Eik bank? Sidste jeg overførste betalte jeg som sagt 1,8% på nationalbankens midel kurs ved svenske kroner og jeg vil nu umidelbart tro at EIK bank arbejder ud fra den samme kurs som alle andre. Tillæget kan variere kurse kan vel ikke?

    hvad gi du i grunden for en konto i sydbank?

    #139992
    HalliHalloForfatter

    Sydbank tager ikke 15 kr. for at overføre til USA, men hele 100 kr., men Danske Bank tager kun 20 kr. (begge ved internetbestilling).

    Heraf ses at Danske Bank også her er blandt de billigste på markedet vedr. overførsel af valuta.

    BoSol snakker altid kun om hans EU-betalinger, men burde i princippet være gratis at overføre og modtage penge, som det er i Sverige.

    Grunden til at det ikke er gratis i Danmark er desværre at Bendt Bendtsen på en af sine utallige golf- og jagtture har aftalt med vennerne fra finansrådet, at de godt fortsat måtte opkræve et gebyr, som den svenske regering altså ikke ville acceptere.

    Så disse mange ture har altså ikke været til fordel for forbrugerne – for et par år siden havde han også fået indført gebyr på brug af Dankort ved betaling i forretningerne, som dog blev afskaffet p.g.a. af folkets oprør.

    Nu må vi se hvilke ulykker han kan urette nede Brüssel..

    Nej, jeg er ikke konservativ….

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.