beregning af rente/lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89995
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvilket lån skal kan jeg bruge til beregning af besparelse? vi har boliglån/billån/forbrugslån i ét og samme lån!

    Kan jeg så ikke bruge siden her til noget?

    mvh Grs

    #139724
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Prøver lige på en anden måde. Vi har ET lån i banken(bil/hus/forbrugslån) ialt kr. 430.000. Vi betaler 10,85 i rente. Der er nogle der har sagt til os at det er alt for meget og vi sagtens kan få det 1 til 2 % ned. Er der én eller nogle der kan svare mig på dette?
    Mvh Gitte

    #139726
    MichaelForfatter

    Det er der ingen her der kan svare på. Det afhænger helt af jeres situation: Løn, friværdi i bolig, arbejdssituation og mange andre ting. Spørg hellere andre banker om de kan tilbyde jer noget bedre og vedlæg et detaljeret budget og oversigt over jeres økonomi.

    #139728
    thsvForfatter

    Hej Gitte

    Hvad for en type bolig er det?
    Er der friværdi i boligen (formentlig en andel).
    Billånet bør være meget billigere, men ved ikke, når det ikke er i forbindelse med købet.
    Forbrugslånet bør være i ca. 9%, medmindre I er dårlige betalere. F.eks. via Danske Banks 24/7-koncept.
    Lån til en andelslejlighed kan komme ned i 4,75%, hvis det er indenfor 80% af andelsbevisets værdi.

    Så du må nok lige præcisere, hvad for type bolig I har.

    #139730
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er ET samlet lån vi har i banken. Vi har 2 biler og eget hus. Gode indtjening begge to. Der er mere eller mindre ingen friværdi i huset/kreditforeningen, da vi sidste fik ny baggang, malet tag, udskiftet alt beklædning med eternit… hvilket er skønt.

    Mvh Gitte

    #139732
    thsvForfatter

    Hej igen

    Prøv at kontakte Eik bank:
    http://www.eikbank.dk/produkter/prisliste/pris_privatlaan/Pages/default.aspx
    Det dyreste af de 3 lånetyper er ovenstående til 8,75%.
    Boliglånet skal hos eik ligge indenfor 95% af husets vurderede salgspris.
    Billånene kan jeg ikke helt gennemskue, når det ikke er i forbindelse med købet.

    Jeres Realkreditlån bør omlægges til afdragsfrit flex-lån, så I kan få bragt den dyre bankgæld udaf verden først. Så er bedste mulighed nok Nordea.

    Jeres belåning bør jo principelt være:
    0-80% F1-lån afdragsfrit
    80-100% Nordea Boligkøbsprioritet (hvis de vil det) med rente 5,75%!
    Yderligere lån som billån eller kassekredit.
    I lyder trods jeres gæld som nogle gode kunder for en bank.
    Men I har ikke modtaget korrekt vejledning fra jeres nuværende bank.

    #139734
    AnonymForfatter

    Hej
    Tak for dit svar/dine råd. Jeg tror vi vil prøve at kontakte Nordea. Men vi er desværre nogle af de kunder der føler at vi forråder vores bank. Det er en lokal bank, som vi har haft i mange år. Vi har både investeringer via vores pensioner, aktier samt igennem SP. Det sidste har vi desværre mistet MANGE penge på, bare siden nytår. Men vi er jo ikke de eneste, men det er bare surt når man regner med at vi tilsammen har kr.46000 og har istedet kr.22000. Kan andre banker bare overtage ovenstående eller er vi på en eller anden måde bundet til vores egen bank??

    Endnu engang tak for dine råd… håber du har flere!

    Mvh Gitte

    #139758
    AnonymForfatter

    Tillader mig lige at “fremhæve" mit sidste indlæg igen… især til thsv!!

    #139760
    MichaelForfatter

    Come on – lad være med at se på banken som en venskabsforening. Banken er en benhård forretning og de er kun “søde" ved jer for at tjene penge. I forråder (snyder) kun jer selv ved at holde fast i samme bank hele livet. Personligt har jeg skiftet bank adskillige gange og har flere banker til forskellige formål.

    Jeg er ikke enig med thsv i, at I er nogle gode kunder. Misforstå mig ikke: I er ikke decideret dårlige kunder, men trods god indtjening har I negativ formue og det er ikke velset i bankerne idag. I har ikke nogle reserver at tære på i tilfælde af arbejsløshed eller andet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.