Renten på Boligprioritet hos Eik bank

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #89986
    thsvForfatter

    Så satte Nationalbanken renten ned med 0,1-0,2 %:
    http://www.dinepenge.dk/bank/artikel/nationalbanken-saenker-renten-0

    Eik Bank skriver i deres vilkår:
    “Rente (Boligprioritet)
    Renten består af en variabel rentedel som følger rentesatsen på Nationalbankens indskudsbeviser og et variabel rentetillæg som bestemmes af banken."

    Renten på lånet bør jo derfor sænkes med 0,2% jvf. tallene i artiklen.

    Håber de osse nedsætter renten på deres Rentemax-lån tilsvarende.

    #139626
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg forventer også at renten bliver sat ned til henholdsvis 2,8 % og 3,3 % på mandag for boligprioritet og boligprioritet max 5,5 %.

    En anden ting som bankens debitorer (altså os) burde fundere over er om hævningen i tillæget stadig er berettiget. (0,65 til 1,35 og (max5,5%)1,35 til 1,85) Likviditeten flyder væsentlig lettere mellem bankerne i dag samt cibor renten er faldet væsentligt.

    MEN som altid er banken nok ikke så villige til at gå den anden vej.

    Tænk THSV dit lån burde være 2,1 % på mandag. 🙂

    #139638
    thsvForfatter

    Ja, det var altså et suverænt lån, vi optog dengang i 2005 med et tillæg på kun 0,65%.

    Ærgerligt, at Skandiabanken ikke kunne fortsætte.

    #139670
    testForfatter

    hej i to
    ja men af en eller adnen mærkelig grund venter de gerne en månede med at gøre det. Sjovt nok gør de så med tilbagevirkende kraft.

    Ja det der med tillæget har vi jo så tabt sagen på i forhold til den hvor der ikke er max rente, men et argument for at prøve at klage igen er jo at i har helt ret i at pengende vel burde flyde lettere nu plus at national banken ikke kun har sat renterne ned de har også sat nogle hånterigssatser ned lagde jeg mærke til sidste de ændrede rente.

    hvem er med på at prøve en klage? jeg har selv max rente 5,5%. I grunden mærkeligt at de først hævede vores tillæg da renten faldt.

    #139852
    AnonymForfatter

    Tror desværre der er dannet præcendens i denne sag. Det kan selvfølgelig diskuteres, men det må forventes at afgørelsen fra retsagen om boligprioritetslån vil påvirke en eventuel efterfølgende retsag vedr. boligprioritet max rente.

    Desværre 🙁

    #139890
    testForfatter

    taj så må man jo bare glæde sig over at lånet på tråds af den stigning på i tillæget på 0,5% faktsik stadig er et ok lån. At ha sin gæld total finaceret med et rente loft på 5,56% effektivt er sådan set ikke så ringe. Bemærk at der ikke betales nogen gebyre eller bidrags satsser i øvrigt. Var det ikke BRF der hævede bidragssatserne her den anden dag?

    #139908
    AnonymForfatter

    http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-23041260.html

    Gider vide hvornår Eikbank finder ud af at de også fejlagtigt har hævet rentetillæget.

    Indtil flere banker er nu begyndt at tilbagebetale. 🙂 glæder mig til den dag

    #139910
    AnonymForfatter

    Basisbank betaler også tilbage.

    http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1173087.ece

    Kom nu ind i kampen Eikbank !!!!!!

    #139912
    AnonymForfatter

    citat fra epn

    “Storbankerne er uenige om, hvor meget de har lov at pille ved priserne på prioritetslån.

    Danske Bank mener ikke, det er muligt at hæve rentemarginalen på de eksisterende lån, mens Nordea netop har øget prisen med 0,25 pct.

    "

    Nordea har så efterfølgende valgt at tilbagebetale.

    Kend din rente i 30 år sagde skandiabanken.

    Eikbank sagde at vilkårne ikke ville ændre sig. (det passede så ikke )

    Kun nu eikbank. Erkend at den midlertidige hævningen ikke længere er berettiget. Ciborrenten er faldet og likviditeten er mere tilgængelig.

    Bliv nu danmarks bedste bank igen. Man har jo lov at håbe.

    #139914
    AnonymForfatter

    God observation.

    Vil overveje en klage grundet at andre banker har tab sagen. Jeg tror grunden til Eikbank vandt den første sag var fordi det formentlig var en af de første sager den art. Den har jo åbenbart ikke dannet præcendens for sager om boligprioritet i andre banker.

    Måske er der lys for enden af tunnel.

    #139928
    testForfatter

    forskellen er den måde pantebrevet er fomuleret på, men man kunne jå måske starte med klage nævnet.

    #139932
    AnonymForfatter

    Læste selv mit pantebrev igennem, da tillægget blev hævet i januar. Vi må jo være glade for max 5.5 procent. Det kan de ihvertfald ikke ændre på.

    Har bare en spirende irritation over forløbet. Føler mig lidt at banken har taget røven på alle os boligprioritetskunder.

    Fortsat god dag

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.