Privatkonto/erhvervskonto

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89984
    AnonymForfatter

    Jeg har oprettet et lille enkeltmandsfirma og har fået brev fra NemKonto om, at jeg skal indberette en NemLonto til virksomheden til indbetaling af moms og andet fra det offentlige under virksomhedens CVR-nummer.

    Jeg har to banker og min private Nemkonto ligger i den ene bank, mens jeg i den anden bank har en konto, som jeg p.t.ikke bruger til noget. Denne konto vil jeg gerne bruge som virksomhedens NemKonto. Imidlertid nægter banken at indberette denne konto, som NemKonto, da de siger at jeg skal have oprettet en speciel virksomhedskonto (som jeg selvfølgelig skal betale for). Kan de virkelig det? Ifølge bekendtgørelse om NemKonto skal banken indberette den konto, som kontohaveren anmoder om, som nemkonto og ifølge brevet fra NemKonto kan kontoen være en ganske almindelig konto.

    Jeg har endnu ikke tjent en krone på virksomheden, så jeg vil gerne holde firmaets udgifter nede. Desuden er jeg inderligt imod at betale for noget, som jeg ikke kan bruge til noget (har på fornemmelsen at banken bruger lejligheden til at score et ekstra gebyr). Og jeg mener ikke at jeg har noget gavn af at have en speciel virksomhedskonto. Foruden at jeg så er nødt til at få en ny netbank, med at det besvær dertil hører.

    #139716
    AnonymForfatter

    Find en anden bank til brug i din virksomhed? Selv har jeg min erhvervskonto hos Nykredit, som syntes at være det bedste bud på det marked for ca. et år siden.

    Held og lykke med forretningen! 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.