Må banken det?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89983
    AnonymForfatter

    I forbindelse med min mors boopgørelse (værdipapirer i en af Nordeas investeringsforeninger) har banken uden varsel oprettet depot i mit navn og flyttet rundt på pengebeløb (renter) – en ydelse som jeg skal betale for. Det har aldrig været meningen at pengene skulle blive i investeringsforeningen, så jeg synes det er urimeligt at jeg skal betale for at de opretter et depot, når papirerne alligevel skal sælges. Må banken det??

    #139600
    AnonymForfatter

    Jeg skal til møde i banken i dag, er der ikke nogen der kan svare på mit spørgsmål eller eventuelt fortælle mig hvor jeg kan få svar??

    #139602
    AnonymForfatter

    Da det højst sandsynligt står i boopgørelsen fra skifteretten at du skal arve hende, er det jo netop det du har gjort. Så ja…

    Jeg forstår ikke lige hvad du mener mht. renterne du har betalt. Kan du uddybe det?

    Vh. Michael
    (der som altid advarer om at han er en af fjenderne da han er ansat i et pengeinstitut)

    #139604
    AnonymForfatter

    Nej, jeg har ikke betalt renter, jeg skulle have skrevet, at det er udbytte de har sat ind på min konto.

    Det jeg ikke forstår er, hvorfor jeg skal betale gebyr for at få oprettet et depot, når papirerne alligvel skal sælges, jeg vil ikke have penge i en investeringsforening.

    Banken har på intet tidspunkt henvendt sig til mig for at få at vide hvad der skulle ske med værdipapirerne, jeg fik bare et brev om at de havde åbnet et depot og at jeg skulle skrive under på at jeg havde indgået aftale med dem om det.

    #139606
    HalliHalloForfatter

    Har der ikke været advokat på? Eller er du enearving?

    Men du kan jo ikke handle værdipapirer i din afdøde mors navn, men så burde du måske have fortalt banken at de skulle sælges og provenuet sættes ind på din konto.

    Har du også betalt et gebyr for overførslen fra din mors til dit depot? For selve depotgebyret er jo ikke ret højt, når det drejer sig om bankens egne produkter.

    Der må være opstået en kommunikationsbrist, og jeg er sikker på at banken vil trække evt. gebyrer tilbage, hvis de har handlet af egen drift.

    #139608
    AnonymForfatter

    Ja, jeg er enearving, så der har ikke været advokat på. Jeg har intet hørt fra min mors bank siden jeg afleverede skifteretsattest for 2 (ja 2) år siden, og i stedet for at kontakte mig for at høre mine ønsker, sender de mig bare et brev om at jeg skal underskrive en aftale om depot. Men jeg har jo netop ikke aftalt noget med dem, og ja, det er det jeg skal betale gebyr for.

    #139610
    AnonymForfatter

    Hej Edina

    Vend lige problemstillingen om – det er dig, der skal give banken besked om dine ønsker.

    Har du ikke tænkt på, at det er mærkeligt, at din bank er så passiv og så kontakte dem og høre hvorfor?

    Håber du får et godt resultat med banken i dag.

    #139612
    AnonymForfatter

    Hannibal: jeg har hele tiden været i kontakt med min egen filial om forløbet. De har haft forståelse for at jeg har været syg og ikke har kunnet afslutte sagen. Jeg har derfor ikke tænkt på at min mors filial pludselig kunne handle uden aftale med mig.

    #139614
    HalliHalloForfatter

    Husk nu at du skal til møde med banken senere i dag, og mon så ikke hele sagen ordnes på en for dig tilfredsstillende og acceptabel facon.

    Kunne du i øvrigt ikke have klaret det hele uden at give møde jegtænker på, at du har internet og sikkert også en telefon. Jeg ville da personlig aldrig møde vedr. et så lille spørgsmål, som nemt kunne klares pr. mail og/eller telefon, men sådan er man jo forskellig.

    Held og lykke!

    #139616
    AnonymForfatter

    HalliHallo – det har jeg slet ikke tænkt på, det er da muligt at det kunne være ordnet pr. internet og/eller telefon, men muligheden er ikke blevet forelagt mig, så nu tager jeg mødet og håber på det bedste – men har nu ikke den store tro på at det ændrer noget, da jeg ringede til min mors filial for at få at få at vide hvad det drejede sig om, fik jeg at vide at jeg skulle skrive under, men det har jeg altså ikke gjort.

    #139622
    AnonymForfatter

    Vil bare lige fortælle at min filial var enig med mig i, at man ikke bare kunne oprette depoter i mit navn og opkræve gebyr (over 600 kr.) for en ydelse jeg ikke har bedt om.

    #139624
    AnonymForfatter

    Tak for opdateringen ;o)

    Det viser bare, at det godt kan batale sig at påpege urimeligheder, samt at bankerne er til at tale med!

    Mvh Money3

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.