Er her nogen der kan hjælpe en enlig mor?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89956
    AnonymForfatter

    Jeg har en del gæld til det private og det offentlige. Alt i alt løber det op i 500.000! Jeg har været ufornuftig i mine unge dage og det mærker jeg konsekvensen af nu. Jeg er lige blevet mor (7 mdr siden) og er bange for mit barns fremtid når min økonomi ser så håbløs ud.
    Jeg har altid afdraget på gælden til det private (forbrugslån osv) og det offentlige har pt valgt, at sætte sagen i bero da jeg nu skal på dagpenge. SKAT har endda selv rådet mig til, at søge gældssanering.
    Jeg kan ikke betale af på alle kreditorerne fra næste månede, banken vil ikke hjælpe mig og jeg har endda talt med andre banker som har været meget venlige lige indtil de har set mine tal. Jeg ved derfor ikke hvad jeg skal stille op.
    Nogle siger, at jeg skal lade være med, at betale mine private kreditorer men jeg vil ikke ende i RKI (jeg står nemlig ikke deri endnu).
    Jeg har læst om gældssanering og printet et ansøgninsskema ud fra en hjemmeside, det virker bare så uoverskuleligt fordi der er så mange jeg skylder penge, at jeg ikke engang selv har overblik over det.
    Mange hjemmesider reklamerer med, at de kan hjælpe en med, at søge gældssanering, er det blot en smart fidus fra deres side for, at tjene penge eller er det seriøst nok? – Hvad koster det, at få en advokat til, at hjælpe med at søge gældssanering? Hvad er jeres erfaringer? Hvad gør i/ ville i haft gjort i min situation?
    Eller her nogen der kan hjælpe mig ud af dette således, at jeg kan komme videre med mit liv og give mit barn en ordentlig fremtid?

    Vh. Sweet Molly

    #139326
    AnonymForfatter

    Som udgangspunkt kan du ikke få gældssanering når gælden skyldes uansvarligt forbrug. Se mere på: http://www.familieadvokaterne.dk/Emner/6462.html

    Ærligt talt kan du næppe undgå at komme i RKI, og det er bestemt heller ikke det værste der kan ske for dig. Se det nærmere som en hjælp. Både fordi du ikke længere vil kunne stifte yderligere gæld, og fordi du herefter vil have en større chance for at kunne indgå en aftale med dine kreditorer.

    500.000 lyder altså helt vildt. Hvad er der gået galt?

    #139330
    thsvForfatter

    Det lyder som om du har manglet noget støtte fra din familie.
    I en sådan situation som din, er det jo lige før at det er bedst at gå op socialkontoret, da det jo er social hændelse, at du har fået barn, og formodentligt har faderen nu forladt dig?
    Om du kan få gældssanering ved jeg ikke, men det er jo ikke rart at komme i RKI.
    Men det er nok bedre end at betale på en håbløs gæld.

    #139338
    AnonymForfatter

    Hvordan vil det øge mine chancer for, at kunne indgå en aftaæe med mine kreditorer, at jeg står i RKI?
    Ja det er vildt!! Ubetalte regninger og derved renter som har fået gælden til, at eksplodere, gamle tlf abonnementer fra dengang mobilen kom som aldrig er blevet betalt – jeg undlod bare, at betale og skiftede tlf selskab og tlf nr. For meget udbetalt SU, kontanthjælp, boligsikring igennem årene. Ubetalt B-skat…. og så et pr forbrugslån!

    #139340
    AnonymForfatter

    Hvad mener du med at det er en social hændelse, at jeg har fået barn?
    Om faderen har forlagt mig el omvendt kan jeg ikke se skal være relevant idet det ikke er det afgørende i min situation.

    #139344
    AnonymForfatter

    Øhh ok. Så du har altså fået for meget SU, bistand, osv… Det vil altså sige at du har begået svindel. Og samtidigt løber du fra regningerne? Heh. 0% chance for gældsanering. Nu er jeg sådan set ret overbevist om at du bare troller, men fint nok. 🙂

    En RKI registrering vil være en forudsætning for at kunne lave en samlet tilbagebetalingsaftale med dine kreditorer hvor du f.ex. tilbyder at tilbagebetale en bestemt andel af det du skylder, mod at de er sikret at du ikke stifter yderligere gæld hos http://www.vilånerdigmasserafpenge.dk

    Snup dig et afsnit af Luksusfælden på tv3.

    #139348
    AnonymForfatter

    Jesper.

    Hvorfor er det så vigtigt for dig, at være nedladende overfor mig? Jeg skriver her inde da jeg gerne vil have nogle råd/andres erfaringer og ikke for, at blive angrebet pga mine fortidige handlinger.

    #139350
    AnonymForfatter

    Min situation er selvfølgelig noget skidt pga fortiden. Dette ligger år tilbage, jeg var dengang 18-20 år gammel og så ikke alvoret i alt det jeg gik rundt og lavede. Jeg blev fornuftigere, stræbede mig igennem en uddannelse hvilket jeg er glad for.
    Men nu sidder man så her, har uddannelsen og har fået barn og er tvunget til, at se tilbage idet jeg ikke længere kan magte alle kreditorerne. Jeg vil mene jeg har fornuftige aftaler med dem alle sammen og har indtil nu også kunne afdrage på det forskellige. Men idet jeg nu overgår til dagpenge bliver min økonomi strammere og jeg kan derfor ikke se hvordan jeg skal få det hele til, at hænge sammen.
    Jeg ønsker egentlig blot, at komme ud af dette gældshelvede og dermed give mit barn en lys fremtid.

    #139352
    AnonymForfatter

    Din fortidige adfærd fortjener al kritik også selvom du skammer dig over den.

    En halv million i gæld og et ønske om at dit barn får en lys fremtid kan godt harmonere på lang sigt. Og det er netop på lang sigt du skal tænke.

    Det overblik der kræves for at filtre sig ud af ungdommens arrogante tåbeligheder er dit ansvar at finde.

    Hvis ikke du gør noget er dit liv færdigt og det er dit barns også.

    Start med at oprette en børneopsparing, lav en automatisk månedlig overførsel og svigt den aldrig !
    Hvis du kan undvære 50,- om måneden, så sæt 66,67 kr ind.
    Hvis du kan undvære 100,-, så sæt 133,34 ind.
    Maksimum er 250 kr/mdl.
    En børneopsparing kan dine kreditorer ikke røre, men svigter du her og hæver den til dig selv, svigter du dine børns fremtid og så håber jeg du brænder op i H…… !

    Lær dig selv at lægge budgetter. Lær at bruge regneark i Excel.

    Barber udgifter. Lær at lave mad fra bunden med sæsonvarer.
    Brug ikke en Budgetkonto, der koster gebyrer.
    Lad der gå sport i at finde den absolut billigste bolig, der alligevel er sund.
    Hav øje på hver en finger.
    Vær energibevidst. Sløseri er din fjende.

    Lav aftaler med dine kreditorer og overhold dem. Få det hele til at passe sammen med dine daglige og månedlige udgifter.
    Tjen penge ved at arbejde.

    Tag ansvar for eget liv. Det giver dig og dit barn frihed.

    Held og lykke.

    #139354
    AnonymForfatter

    Hej igen og tak for svar.

    Jeg har kigget lidt på hvordan det hele i virkeligheden ser ud og regnestykket ser ca sådan ud:

    * 70.000 til private kreditorer (forbrugslån osv)
    * 105.825,00 + 101.924,00 til det offentlige.

    I mener stadig ikke jeg kan søge gældsannering?

    Udover det skal jeg tilføje, at mit barn selvfølgelig kommer i første række. Hun mangler intet pt og har sin helt egen opsparing som jeg aldrig kunne finde på, at tage noget fra.

    Det er svært at sidde med sådan en hemmelighed alene, man er flov og bliver ved med, at være det ligemeget hvad. Ingen ved hvor hårdt det står til mht gæld andre end mig selv. Derfor er jeg da glad for at der findes sider på nettet hvor man kan fortælle sin historie og få nogle råd om hvordan man skal forholde sig.
    Som skrevet tidligere fortæller nogle mig, at jeg bare skal lade det køre så alt ryger i RKI og så tage i retten når jeg bliver indkaldt hvor de så gør udlæg i eks restskat, indskud osv.
    Jeg har redt min egen seng, det er der ingen tvivl om og det skammer jeg mig da gevaldigt over. Men fremfor, at rakke mig ned pga dette er jeg mere interesseret i, at høre om råd til løsning af mit problem.

    #139356
    AnonymForfatter

    Hej

    Der sidder nogle rigtige søde mennesker i dette forum http://gæld.net/

    #139358
    AnonymForfatter

    Det er svært at opnå gældssanering og for gæld stiftet ved “uansvarlige forbrugslån" er det umuligt.

    Hvis du fx er gået ned med et firma, eller du mistede huset fordi du ikke kunne betale afdragene i en periode grundet uforskyldt arbejdsløshed, fint, så er du berettiget til gældssanering den dag du igen kommer i arbejde.

    Har du derimod optaget forbrugslån, på forbrugslån, på forbrugslån, så har du jf. er du havnet i selvforskyldte problemer, som du burde have kunnet forudse. Derfor er du i den situation IKKE berettiget til gældssanering.

    Generelt vil jeg vurdere at 99,9999999% af de, der har kørt forbrugslånskarusellen ikke har skyggen af chance for at opnå gældssanering. Kun i helt særlige tilfælde, hvor du var psykisk syg da du stiftede forbrugslåns-gælden, og i dag er kommet under værgemålslovens §5, kan du måske være heldig at få saneret gælden. Ellers glem det!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.