Mine Erfaringer Med Basisbank.Dk

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87042
    AnonymForfatter

    Jeg har nu haft basisbank i omkring 5måneder og kan kun sige jeg er dybt skuffet!
    Man skulle mene det mest vigtige i en netbank burde være at netbanken virkede men nej, det er så ustabil så man lige så godt kan droppe at prøve at betale sine månedlige girokort til tiden.
    Ikke nok med det er det nok den dårligste rådgivning jeg nogensinde har fået! Fordi man ikke har en personlig rådgiver burde de i det mindste have nogenlunde styr på hvilke konti man har hos dem. At de giver softwaren skylden kan jeg som kunde ikke bruge til noget.

    Da jeg blev oprettet hos dem skrev jeg ligeledes en “ris og ros" mail til en som skulle sendes videre til presse chefen for at give dem noget konstruktivt kritik så jeg som kunde få en bedre service og de som bank kunne forbedre deres “produkt" men nej intet svar. En netbank hvor god kommunikation ikke er en vigtig faktor er jo lige til grin i sig selv.

    Ligeledes sendte jeg en kort mail til dem efter jeg havde været kunde for at beskrive min daglige brug af netbanken (konstruktiv kritik) igen uden at få svar

    Men ja min erfaring er: Hold jer fra dem, de er trods alt ikke billigere end nogle af de “normale" banker med fysisk banker og personlige rådgivere. Ikke i mit tilfælde iværtigfald.

    Venlig Hilsen
    Kristian

    #105496
    AnonymForfatter

    Helt uenig!

    Jeg har nu haft konto hos BASISBANK siden banken startede for ca. 5 år siden, og jeg har aldrig været mere tilfreds med en bank.

    For 200 kr. om året får jeg VISA/Dankort, ingen skjulte gebyrer, kan hæve i alle fremmede automater uden gebyr, gratis checkhæfte osv.

    Samtlige mine aktiviteter, huskøb, bådkøb, bilkøb osv. er blevet behandlet hurtigt og kompetent så jeg forstår ikke helt kritikken. Alle mine betalinger er altid overført til tiden.

    Jeg kan varmt anbefale at skifte til Basisbank 🙂

    Søren

    #105498
    MichaelForfatter

    Årsgebyret er ikke længere 200 kr men 300 kr. Ydermere har de nedsat indlånsrenten. Det synes jeg personligt er for dyrt for en selvbetjenings-bank.

    #105500
    basisbankForfatter

    Hej Michael, Kristian og Søren,

    Tak for jeres input omkring Basisbank. Vi sætter pris på såvel ros, som forslag til hvordan vi bliver bedre.

    Til Kristian må jeg beklage, hvis du er blevet dårligt behandlet. Normalt er 100% af vores mails besvaret inden for 48 timer og langt de fleste allerede efter 24 timer. Selvfølgelig skal det siges, at her i ferieperioden kan mails til specifikke personer tage længere tid.

    Vi hævede årsgebyret i maj til kr. 300, men til gengæld skal familier nu kun betale ét gebyr. Så for de fleste af vores kunder blev det faktisk billigere.

    Venlig hilsen

    Basisbank

    #105502
    Niels (31)Forfatter

    Lad dog Basisbanken selv bestemme deres gebyr- og prispolitik. Og hvis man er utilfreds med “priserne", så flytter man da bare. Om banker kan bevare deres kundeandel efter disse ændringer kna man vel læse af deres regnskab næste år

    Jeg er ikke kunde i banken, og med 300 kr. (som svarer til over 600 kr. gode beskattede kr), kunne jeg personlig aldrig forestille mig at flytte til denne bank.

    Men andre kan have en anden opfattelse, hvilket jeg respekterer.

    En anden debattør oplyste, at han ikke ville flyttet fra Jyske Bank, da den havde en rigtig god internetbank. Om der overhovedet findes dårlige banker, som har en dårlig homebankingafdeling, vil jeg stille et stort spørgsmåltegn ved? Selvfølgelig kan der være småforskelle, ligesom man ikke vil flytte bank, når lige har vænnet sig til et bestemt system.

    Og Jyske Bank kunne jeg heller ikke tænke mig at blive kunde i, da man hele tiden skal holde øje med at man nu ikke bliver snydt, hvis man skal låne penge, da de jo har et rentespænd på 10%, hvilket jeg finder helt usmageligt eller ihverfald ikke bryder mig om, men igen: Det er et frit land, og den kloge snyder som oftest den mindre kloge. Hvorfor har Jyske Banke eller et så vanvittigt stort overskud, hvis flere kunder var lidt rente- og gebyrbevidst.

    Nå, men det var bare mine personlige betragtninger. I må have en fortsat god sommer samt held og lykke med aktieinvesteringerne og øvrige investeringer.

    Venlig hilsen

    Niels

    #105506
    AnonymForfatter

    Hej.

    Havde selv Basisbank fra starten, men grundet dårlig
    oplevelse ved opringning til banken skiftede jeg bank.

    Det var ikke muligt at få et andelslån (sikkert fordi jeg havde sat flueben i dagpengemodtager indenfor de sidste 3 år) på små 100.000 kr.

    Så jeg blev nødsaget til at skifte til konens bank (Nordea) hvor der ingen problemer var med at låne penge.

    Nu har jeg tit overvejet at skifte, men besparelser virker ikke store nok til at det er besværet værd.

    Christian

    #105510
    AnonymForfatter

    Som andre skriver: Hvis man er utilfreds, så flytter man. Der er masser af andre banker, og Mybanker er et godt udgangspunkt for at finde de billigste.

    I øvrigt findes der kun ca. 6-7 forskellige netbanksystemer i Danmark:

    1) SDC – bruges af ca. 80 banker/sparekasser, se http://www.sdc.dk/sdcu/DA/SDCU/Kunder_intro.asp
    2) BEC – bruges af ca. 80 banker/sparekasser, se http://www.bec.dk/bec/bec.nsf/htmlside?readform&side=Samarbejde/Kunder
    3) Bankdata – bruges af ca. 20 banker/sparekasser, se http://alm.bankdata.dk/?id=45
    4) Danske inklusiv BG
    5) Nordea
    6) Jyske

    Et bankskifte behøver derfor ikke at kræve ret meget tilvænning, hvis man skifter til en bank med samme netbanksystem.

    Der er f.eks. ikke ret langt fra Basisbank (som bruger SDC) til en hel masse billige nord- og vestjyske banker og sparekasser (som også bruger SDC). Den eneste forandring man oplever, er at farverne på skærmen er lidt anderledes. Ellers fungerer alt i netbanken lige som det plejer.

    Personligt er jeg meget tilfreds med SDC-systemet, som efter min opfattelse er bedre end BEC og Nordeas system (de andre har jeg ikke prøvet). Men hvis du foretrækker et andet system, så vælg en anden bank. Du kan se hvilke banker, der bruger hvilke systemer, på de forskellige links ovenfor.

    #105522
    AnonymForfatter

    Jeg er også endt med at skifte bank, det var jeg nu allerede da jeg postede indlæget jeg tænkte bare jeg ville dele min erfaringer med andre.
    Så ja man skifter da bare bank!

    Jeg er endt op med at have valgt Sparekassen Kronjylland da de igennem min kæreste kunne give mig nogle rigtige gode renter.
    Så håber jeg at jeg er færdig med alt det bank skifte.

    Basisbank:
    Jeg havde en samlet gæld på 100.000kr i et forbrugslån til 10% ÅOP i basisbank.

    Sparekasen Kronjylland:
    Jeg er endt med at have et billån på 40.000kr til 5,3% ÅOP (trukket ud af mit gamle forbrugslån da basisbank ikke ville gøre det med min gamle bil)
    Samt et forbrugslån på 60.000kr til 9% ÅOP

    Så samlet gir det mig en helt fornuftig besparelse i årlige rente omkostninger.
    De bedste rente? Nej måske ikke men når man er 23 år ikke har så meget at handle med ud over en lille gæld, samt den lille løn forsvaret gir må man jo tage til takke med det bedste tilbud.
    Mange banker har ikke engang taget mig seriøst, når jeg ville have dem til at give mig “tilbud" Så sidder der en rådgiver for en bank derude der brænder for at give mig et bedre tilbud skal i være mere end velkomne 😉

    Venlig Hilsen
    Kristian

    #105526
    MichaelForfatter

    Jeg synes det er rigtig godt, at du deler dine erfaringer med os andre. Det kan vi da absolut godt bruge mere af. Jeg har selv været kunde hos BasisBank, men smuttede igen da de begyndte at stramme gebyrskruen lige rigeligt. Først var det gratis at være kunde – så blev der indført et gebyr, som nu er blevet forhøjet. Ydermere er indlånsrenten blevet nedsat. Udlånsrenterne er heller ikke særligt konkurrencedygtige – over 10% for en kassekredit er bare ikke godt nok.

    #105574
    AnonymForfatter

    Tænkte lige jeg ville komme med en sidste advarsel inden min sidste overførsel i banken basisbank.dk er slut. Hvis en konto går i minus og du i løbet af en dag eller to omkring d.1 ikke opdager det, skal du påtænke at de smider 100kr per konto på i overtræks gebyr automatisk (også selvom du har haft ringet en dag før og forklaret at der er penge på vej, næ man skal selv kontrollere at de holder hvad de lover og holder igen med gebyret). Siden basisbank.dk er en netbank hvor konceptet ikke er at bruge tid på kunderne for at spare (ja iværtigfald da ikke for at kunne give specielt konkurrence dygtige priser/renter og kunderne er jo ikke det vigtigste i deres tilfælde hehe) lige som de også gør ved ikke at have en fysisk bank. Så vil du have en bank med elendig kundeservice/rådgivning som ikke mener det er deres problem at hjælpe kunderne ved at holde øje med deres kontis men kun jagter gebyr penge så vælg dem da kom nu, du vil jo gerne kom nu… doh…. Især hvis du vil jordes af en rådgiver når du siger du vil flytte bank og fortæller hende hvorfor.

    Ja min kort og dårlige oplevelse med basisbank.dk er vel ikke til at tage fejl af.

    Venlig Hilsen
    Kristian

    #105578
    MichaelForfatter

    Det synes jeg ikke er en rimelig kritik. Det er jo ikke banken der har lavet overtræk, men derimod dig selv og iøvrigt er det almen praksis i mange banker ifm. overtræk. Så et bankskifte hjælper dig ikke nødvendigvis her. Husk på, at banken skal udføre noget manuelt arbejde ifm. overtræk, idét de skal sende en rykker og evt. ringe op. Sørger du for altid at have >0 på kontoen, ja så betaler du jo heller intet gebyr.

    #105586
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er en rimelig kritik når der stod penge på min andre kontis nok til at dække det lille overtræk det drejede sig om især da det kun drejede sig om 1 dag før jeg modtog pengene så istedet for at flytte pengene rundt for at flytte penge tilbage 1 dag senere valgte jeg at ringe til banken for at høre om jeg kunne undgå gebyr hvis jeg undlod at flytte penge for 1 dags overtræk på -1600kr når jeg ventede en overførsel d.2. Hvilket jeg godt kunne og de ville sørge for jeg ikke fik pålagt de 200kr i gebyr. Problemet lå i at jeg så selv som kunde måtte tjecke op på det og ganske rigtigt var der blevet pålagt gebyr trods de havde lovet at unlade det. Men fik det da fjernet igen. Automatik eller ej, netbank eller ej.

    Jeg er måske en smule pigesur på dem, men hva nu er jeg helt sluppet for dem.

    Venlig Hilsen
    Kristian

    #105616
    AnonymForfatter

    Jeg kan tilslutte mig kritikken af Basisbank.

    Jeg har haft konto i banken lige fra starten. Jeg fik oprettet en kassekredit på 170.000 kr til en megen lav rente – faktisk lavere end mit sommerhuslån, så jeg flyttede pengene derovre. Kort tid efter hævede de renten med 2%, og så blev det meget dyrt. Jeg måtte påny optage lån i min gamle bank. Jeg følte mig godt og grundigt taget ved næsen.

    Som flere har været inde på, så er den utroværdige behandling af kunderne fortsat med øgede rentestigninger og gebyrer.

    Jeg forsøgte at låne penge til et hus på 1 mio kr. Vi har en husstandsindtægt på over 600.000 kr og alligevel ville Basisbank ikke låne os penge (vi havde godt nok også nogle vindmølleanparter og et lukussommerhus sammen med nogle venner) – de anbefalede os at vente til vi havde penge til udbetalingen. Virkeligt et meget tåbeligt råd i et marked hvor priserne bare stiger og stiger. Vi lånte naturligvis pengene et andet sted og har på bare 2 år nok tjent ½ mio kr i værdistigning.

    Da jeg skulle have nyt VISAdankort til kontoen ville banken ikke udstede det til mig, da jeg ikke fik min løn ind på kontoen. Det underlige var, at min kone også havde en konto, hvor der ikke gik løn ind, men hun kunne godt få et VISAdankort. Det var de faktisk ligeglade med – men de mente nok at det var en fejl, at hun havde fået kortet, men de gjorde ikke noget for at inddrage det igen.
    Det er ikke nemt at bruge en konto, når man ikke kan få et dankort til den.

    I det hele taget er min oplevelse med kundeservice, at de ansatte ikke er ordentligt uddannede. Deres rådgivning virker simpelthen ikke professionel.

    Jeg har faktisk lukket vore konti i dag. Egentlig har jeg villet gøre det i flere år, men glemmer man at gøre det senest 30 dage før gebyret opkræves, så kan man ikke få pengen tilbage, og så kunne jeg jo ligesågodt beholde kontoen et år mere. Jeg havde trods alt en stor kassekredit (godt nok til en høj rente).

    På deres hjemmeside står hvordan man kan lukke sin konto. Det svarer bare ikke til den måde man skal gøre det på, fik jeg i dag at vide af kundeservice. Det vidner for mig også om en amatørbank – det er vigtigt for en netbank, at kan man regne med oplysningerne på deres hjemmeside.

    Jeg har haft en langt bedre erfaring med Skandiabanken, hvor jeg også har været kunde i nogle år. Godt nok er det også svært at låne penge der, men den service jeg har fået har været langt bedre.

    mvh. Bjarne

    #105618
    AnonymForfatter

    BasisBank A/S: Alt gik godt i starten, ingen overtræk, ingen adm-problemer.

    Men pludselig efter flere år,da jeg meddelte .at en stor on-line overførsel fra

    udlandet var nært forestående.Indrog de mit VISA-Dankort, lukkede min konto

    og sendte mig en check.

    Hele A/S bestyrelsen er fyldt op med udlændinge i dav. periode.

    Men sudlandet i praksis laver alle pengene.

    De mistænkeliggør alle i misundelse uvidenhed og passificerer sig fra

    de,der arb. i alle udviklimngslandene fx FM Jens Rohde Nielsena rederi

    Rohde Nielsen A/S her har man ikke ret travlt?

    mvh Otto Rasmussen A/S-rådgiver Kbh.

    #114308
    AnonymForfatter

    Hej Kristian

    Jeg har været hos Basisbank siden de startede og jeg kan overhovedet ikke nikke genkendende til det med ustabilitet. Jeg har altid været i stand til at betale mine girokort, der må næsten være et lokalt problem hos dig.

    Med hensyn til service, så har jeg ikke andet end fået god service hos Basisbank. Der er stort set aldrig nogen nævneværdig ventetid på telefonerne, de er hurtige og vidende. Jeg har intet at hænge basisbank ud på på dette punkt.

    Basisbank har endvidere en side til personlig kommunikation og jeg har ikke oplevet andet end der altid er blevet svaret relativt hurtigt.

    Det eneste jeg har været utilfreds med, det var i starten da Basisbank ikke tilbød wire-transfer, men det gør de i dag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.