Realistisk afslag i pris.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89929
    AnonymForfatter

    Hej.

    Vi overvejer at købe bolig. Vi har i øjeblikket øje på et hus til 1.1 mil. huset ligger i Bjerringbro i Viborg kommune.

    Hvor meget kan vi realistisk forvente at kan få i afslag på prisen i dag?

    Med venlig hilsen
    Henrik

    #139146
    AnonymForfatter

    Jeg vil jo ikke sige at du kan sætte et tal på hvad man kan forvente at få i afslag.
    Der er jo stor forskel på hvad situation folk sidder i, hvad stand huset er i og den slags.
    Hørte den anden dag en sige “i dag skal man som hovedregel kunne slå 200.000 af prisen" Dette er selvfølgelig en gang ævl, 200.000 er jo mange penge bare lige at slå af et hus til 1,1. Dette var bare et eksempel på at alt er relativt.
    Jeg synes det vil være på sin plads at tage nogen håndværkere med ud og kigge og måske en uvildig person, for at få deres vurdering af huset.
    Sådan som markedet ser ud i dag så har folk en fordrejet mening om hvad man i mine øjne kan tillade sig, selvfølgelig er prisen efter at man har noget at handle med, men det er nok ikke sat en halv mill over prisen.
    Disse tider har modsat fortegn i forhold til den gang boligpriserne steg voldsomt, dengang var det sælgerne der tog r…. på køberne nu er det bare omvendt.
    Har hørt om folk der pludselig har nægtet at sælge til nogen, bare fordi de skam bød.
    Står folk og skal af med noget er de nok nemmere og presse lidt, men har de ikke travlt, så ser det nok lidt anderledes ud 🙂
    Mit råd:
    Du skal selv kigge på huset, måske i samråd med andre, og finde ud af hvad du mener er en rimelig pris.

    Ps. Jeg er ikke ejendomsmægler eller sådan noget, sidder selv og kigger på hus i øjeblikket samtidig med jeg skal af med en lejlighed. Så jeg har et ben i hver lejr 🙂

    Held og lykke med huskøbet

    Mvh
    Martin

    #139158
    thsvForfatter

    Det er jo umuligt at udtale sig om!
    Er udbudsprisen skarp, så er der intet eller et meget lille afslag.
    Er udbudsprisen derimod for høj, ja så kan du forvente et stort afslag.
    Tjek evt. prisen på http://www.boligpriser.dk men husk det er vægtede kvm. incl. kælder, garage/carport og udhuse mm.

    Bor du i Nordjylland, hvor priserne ikke er faldet, så forvent kun et lille afslag.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.