Realkredit lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89921
    AnonymForfatter

    Hej derude..
    Jeg har været ude og se på en ejerlejlighed på østerbro i københavn. Efter at have snakket med en del banker onkring finansering, valgte vi et samarbejde med Nordea kredit.
    Vi står nu 14 dage fra overtagelse af lejligheden og min bankrådgiver kommer og siger at Nordea kredit kun vil tilbyde at financere 60% af købsværdien og Nordea vil da tilbyde at finansiere resten til en højere rente selvfølgelig.
    Begrundelsen er lejlighedens tilstand. det er rigtig at lejligheden ikke er i tip top, men er dog funktionelt- men dette er også reflekteret i prisen jeg har budt.
    Er det normal procedure at realkreditinstitutter kan gøre dette og hvad ville forhindre dem i kun at financiere 40 % ? er der nogen som har været ude for dette her før? Er der nogen som har nogle gode råd til hvad vi kan gøre i denne situation.

    hilsen
    Førstegangskøberen, som føler sig ført bag lyset.

    #139066
    KrisserForfatter

    Det sker ikke ofte, men det hænder, især med lejligheder i bygninger der er kendt for at være svære at sælge. Belåningsgrænsen er jo udtryk for hvad realkreditforeningen forventer at kunne få ved en tvangsauktion, og for nogle ejendomme kan dette sagtens være væsentligt lavere end gennemsnittet.

    Spørg evt. ejendomsmægleren om de kan formidle kontakt til et realkreditinstitut der vil belåne 80 procent. Alternativt kan du hæve handlen, hvis din advokat har taget forbehold for 80 procent realkreditfinansiering (jeg går ud fra du har en advokat på handlen, og en ordenlig advokat ville tage et sådan forbehold).

    #139166
    AnonymForfatter

    Mange tak for din hurtige indput!!
    Jeg har kontaktet min advokat og der er vist ikke så meget at gøre, idet at vi stadig er interesseret i lejligheden.
    Han rådede os til at få den fikset hurtigts muligt og få et såkaldt revudering fra nordea kredit.

    Så vi håber på det bedste..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.