Sparekassen Sjælland

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89901
    AnonymForfatter

    Nogen som har erfaring med denne bank? Banken tilbyder 4% rente på opsparingskonto, men kun til garanter.

    #138924
    AnonymForfatter

    Du skal under ingen omstændigheder indskyde 250.000 på en konto, hvor kapitalen er garantikapital, og således kan tabes hvis Sparekassen Sjælland kommer i problemer.

    Hvis der derimod er tale om du inskyder 5.000 i garantkapital, og derved får adgang til at forrente 250.000 til 4% i rente på en almindelig konto, så er det udemærket.

    #138934
    Michael01Forfatter

    Det kræver 20.000 i garantiindskud, og pengene er bundet 3 år. Jeg ville vælge FIH til ca 3,25 og bundet fra 3 til 12 mdr. og uden 20.000 risiko

    #138944
    thsvForfatter

    http://www.sparfar.dk/sundopsparing?gclid=CL6JvMqlsZoCFQOuFQodCyldcw

    Tibyder min. 4% i 3 år, men gebyr på 1% ved hævning, dette er dog 2% hos Sparekassen Sjælland.

    Så ligeledes et tilbud om op til 5% i rente for ca. 2 uger siden, vist fra en bank i Nordjylland.

    #138954
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar. Ja, det er jo netop det faktum at jeg skal lægge 20.000 (som ikke er dækket, hvis banken løber ind i problemer)inden jeg kan få en rente på 4%, der bekymrer mig. Har også overvejet FIH, men har flere gange hørt at de er i vanskeligheder. Vil prøve at undersøge det andet forslag der nævnes.

    #138956
    Michael01Forfatter

    Mange banker er i vanskeligheder, men alle indlån er sikret af staten. Tror ikke på at FIH går ned

    #138996
    AnonymForfatter

    Men “garantbeviser" er på ingen måde dækket af staten, hvulket hele dette indlæg handlede om. – læg aldrig penge på en konto, m’mod’ såkaldt køb af garantbeviser.

    #139006
    AnonymForfatter

    Pengene er sikret af staten, så det er ligemeget om FIH går ned.
    Da man lavede Bankpakke 2, ændrede man lidt i bankpakke 1. Nu står der at et aftaleindskud forfalder til den aftalte dato med de renter der er aftalt. det betyder at hvis man binder pengene i 12 måneder, men banken går ned efter 6 måneder, så får man ens penge til den dato man aftalte fra starten, med alle de renter der påløber i det år, og ikke kun de 6 måneder som reglerne var før. Jeg har selv penge til at stå i FIH på diverse aftaleindlån, og sover helt trygt om natten.

    #139140
    ahkForfatter

    Kan du huske bankens navn?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.