Køb af bolig i Sverige

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89880
    AnonymForfatter

    Da jeg har besluttet at flytte til Sverige med min søster, skal jeg have solgt bilen.

    Og desværre kommer jeg ud af det med et lille minus, grundet værditab, og nogle store udgifter i forbindelse med mit bilkøb, kan jeg dog dække.

    Men så går der et godt stykke tid før opsparingen er fyldt igen, nu er spørgsmålet så om der er nogle banker som udlåner det fulde beløb til en andel. Jeg har set på Swedbanks hjemmeside, og her kræver de at man har 10 % udbetaling, plus omkostninger for salg.

    Det er ca. 52.000 kr, og jeg vil helst gerne afsted med det samme, så håber det kan lade sig gøre at låne det hele.

    Og ydelsen på lånet+afgift (vand,varme,internet, osv.) koster 3691 dkr. pr måned.

    Min årsløn ligger ca. på 252.000 dkr før skat, så vil selv mene det kan lade sig gøre, med et rådighedsbeløb på knap 10.000 dkr, efter udgifter (bolig,afgift, transport, træning).

    Hvad siger i, hvilken bank tilbyder sådan et lån, og til en god rente.

    Grunden til at jeg spørger, er at boligen er i Sverige, og ved ikke om Danske banker udlåner til boligkøb i udlandet.

    Mvh.

    #138794
    AnonymForfatter

    Du kan medtage bilen til Sverige og få registreringsafgiften retur hos SKAT.dk
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152956
    Tilbagebetaling af registreringsafgift ved udførsel af brugte motorkøretøjer.

    Du har alligevel ikke råd til at købe ny bil 🙂

    De andre spm. er der andre kompetente der svarer på

    #138796
    HalliHalloForfatter

    Forslag til at øge rådighedsbeløbet………

    Der anføres udgifter til transport samt træning, men ved ikke hvad disse dækker.

    Måske du kunne spare transportudgifterne ved at købe et par gode løbesko, og så tage turen over broen i løb hver morgen.

    Ved ikke om dette var en mulighed…..eller skal din søster også bruge bilen?

    #139174
    2myForfatter

    Jeg vil sige med 99,9 procents sikkerhed, at du ikk kan låne pengene.

    Du skal have de 10 procent til udbetalingen, for har selv lige prøvet, at låne til en bolig derovre.
    Men kunne ikk, selvom jeg tjener 450000kr om året, så skulle jeg have de 10 procent til udbetalingen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.