Konvertering af lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89874
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg har et Nordea Kredit lån – obligationslån 6% 30 år. 10 års afdragsfrihed. Hovedstol 2.430.000. Rentebeslatningen på lånet er højt og jeg overvejer derfor at ændre det til et flekslån – evt. et F3 lån.
    Er det en god idé?
    Spørgsmålet er bredt, men jeg har brug for generel rådgivning før jeg taler med min bank/kreditforening.

    Input ønskes.
    Tak.

    Peter49

    #138734
    thsvForfatter

    F3-lån er ikke så godt, for hvis renten falder yderligere, så der kan omlægges til 4% 30 år vil kursen på dette stige mere end F1 eller F2 med kortere løbetid. Og obligationerne bag et flex-lån er onkonvertible, hvor for de skal købes tilbage til over kurs 100 ved førtidig indfrielse.
    Men ellers er ideen god, da de 3% i renteforskel er 72.000 kr om året eller 48.000 kr efter skat i sparede renter. Men husk at få ændret forskudsopgørelsen, så I ikke pludselig får et skattesmæk på de 24.000 kr (skattefordelen af 72.000 kr i renter).

    En hurtig udregning giver en nettoydelse på dit lån på ca. 105.300 kr årligt nu, mens et F2 med afdrag kun koster ca. 104.000 kr det 1. år.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.