4 %

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89867
    AnonymForfatter

    Vi har underskrevet købsaftale på et hus overtagelse 1.juni. imidlertidig får vi en del penge udbetalt sidst i juni, så vi har selv lagt udbetalingen, fået en boligkredit og regner så med at optage enten et F1 eller et 4 % obligationslån i 20 år. Men hvem tilbyder disse 4 % lån og er vi først bundet af realkreditinst. når det endelige lån optages i slut juni?

    #138684
    MichaelForfatter

    Der kan ikke optages 4%-lån i øjeblikket.

    #138702
    thsvForfatter

    Der kan i høj grad optages 4%-lån.
    BRF tilbyder 4% 30 år til ca. kurs 90 (og har osse et med 15 års løbetid)
    Nordea Kredit har deres 10 års stående lån, ligeledes i 4%. (og har osse et med 15 års løbetid)
    RD tilbyder lån i 4% med løbetid på 10 og 15 år.

    Men tror ikke, at nogen tilyder 4% 20 år for tiden.

    #138706
    MichaelForfatter

    Sorry – fik ikke lige skrevet det præcist mht. løbetiden på de 20 år. Det er korrekt at der kan optages lån med kortere løbetid på 4%, men kursen skal som tommelfingerregel ligge på min. 95.

    #138740
    AnonymForfatter

    Takker for jeres svar. Men hvor kan man finde disse oplysninger?? (så kunne vi jo følge med i ændringer på området…)

    #138742
    NultopskatForfatter

    Man kan også spørge for dumt..prøv f.eks nykredit.dk, brf.dk..etc..hvor havde du ellers tænkt dig at sådanne oplysniger kunne findes..?

    #138744
    AnonymForfatter

    hejsa

    Der er ingen dumme spørgsmål men kun dumme svar!

    #138746
    AnonymForfatter

    Jeg spørger nok fordi jeg ikke kan finde oplysningerne på realkredit inst. hjemmesider!! hvis du ikke har andre kommentarer- så luk dog munden!

    #138764
    thsvForfatter

    Prøv at klikke dig ind på kurser på BRFs og RDs hjemmeside.
    RD har denne side med de mest aktuelle lån:
    http://www.rd.dk/aktuellepriserprivatlff
    BRF har denne:
    http://www.brf.dk/application/resources/dialogs/privat/kursliste.do

    Prøv selv at søge lidt på hjemmesiderne, der er osse flere gode brochurer.

    Men hele mis-matchet starter nok med at du selv foreslår en lånetype:
    4% 20 år
    Der for tiden ikke er aktuel i nogle kreditforeninger.

    Du kan godt få et lån over 20 år baseret på 4% obligationer, men det bliver et flex-lån, der skal refinansieres mindst en gang, nemlig F10.
    Absolut et lån jeg vil fraråde, da obl. bagved er inkonvertibel, og derfor kan stige til en kurs i 105 eller højere i forløbet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.