Ved at skifte til swedbank – læser om deres kæmpe tab i 1. kvartal

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89854
    AnonymForfatter

    Hej
    Er der nogen der har et godt råd….

    Er ved at skifte fra nuværende bank til Swedbank der tilbyder aldeles fordelagtig rente på andelsboligkredit på 4, 25%. Lånebeløb ca 1 mio.

    Læser dog til min store skræk i dag flg.: Den svenske storbank, Swedbank, fik et underskud på 3,4 mia. kr. i første kvartal i år mod et overskud på 2,9 mia. kr. i første kvartal sidste år.

    Hvordan kan man finde ud af om en bank er sikker? Er det for risikobetonet at skifte til banken ovenpå et sådant regnskab?

    #138532
    AnonymForfatter

    Du er måske bange for at miste din gæld :-))

    Når banker har et elendigt resultat, kommer kunderne til at mærke det i form af stigende priser. Der er derfor en vis sandsynlighed for, at du kommer til at se stigende udlånssatser og højere gebyrer. Men det er vel ikke værre end at du kan skifte igen.

    #138536
    AnonymForfatter

    Ja det ville jo være dejligt hvis gælden slap op på så enkel en måde 🙂
    Men det er lige præcis det med renten der bekymrer, i relation til at skiftet sammenlagt kommer til at koste ca. 10.000 i etableringsomkostninger, ville det være temmelig ærgerligt at renten pludselig steg i forhold til renten i min nuværende bank…..

    #138556
    thsvForfatter

    Hvordan har du fået den fine rentesats?
    Swedbank annoncerer med 5,0% på deres hjemmeside!
    http://www.swedbank.dk/sst/www/inf/out/fil/0,,371883,00.pdf

    Mht. renten bør du læse deres betingelser, mon ikke der er nævnt noget om et tilllæg i forhold til Nationalbankens Indlånsrente?
    Eller de følger måske den svenske diskonto?

    #140186
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg kan anbefale Swedbank. De har indtil videre været helt troværdige, også selvom man læser at de har problemer nogle steder i østeuropa.

    Selv om de justerer renten, så har de kun gjort det for nye kunder. Jeg var heldig at blive kunde før krisen, og jeg betaler i dag en variabel rente på 3,55%. Og uden at være 100% – så mener jeg at de har nedsat renten hver gang nationalbanken gør det.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.