Pension

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89844
    AnonymForfatter

    Jeg skal til at indbetale 2000 kr. +, hver måned på en kapital pension. På nuværende tidspunkt vil jeg ikke investere dem, men på længere sigt vil jeg gerne selv sætte dem i nogle aktier.

    Jeg syntes guide herinde er ret misvisende (når jeg så endelig kontakter bankerne). Er der nogle af jer som har nogle gode forslag til hvor jeg skal sætte pengene?

    #138410
    AnonymForfatter

    Hvad er det der er misvisende?

    Guiden (oversigten vedr. kapitalpension) forudsætter at der står 50.000,- på kontoen. Og udfra dette stemmer rentesatserne.

    Men hvorfor vælge en kapitalpension? Betaler du topskat kan det bedre betale sig at indbetale til en ratepension.

    #138412
    AnonymForfatter

    Ja, men det passer bare heller ikke helt når man så kontakter bankerne (næsten 1,5% i forskel).

    Betaler ikke topskat, derfor en kapital pension.

    Lad mig endelig hører, hvis i har forslag til en anden måde at gribe det an på – jeg er ret grøn inden for dette felt.

    #138508
    AnonymForfatter

    Reelt er pensionsordninger spildt ulejlighed.

    #138544
    AnonymForfatter

    Hvorfor så det?

    #138550
    AnonymForfatter

    Fordi det underliggende pengesystem totalt svigter, undtagen for dem der er dumme i nakken og er villigt troende, nok til at stille dumme spørgsmål.

    #138558
    AnonymForfatter

    En pensionsopsparing i fysisk guldbesiddelse giver meing. Alt anddet er rent bræk og løgnagtig uorden.

    #138576
    AnonymForfatter

    Røvere og banditter, hvor findes de selvfølgelig i bankerne.

    Fra Børsen:

    Investeringsforeninger æder din pension
    08:45 En halv million kroner. Så meget risikerer du hurtigt at måtte slippe i gebyrer, hvis du overlader bare halvdelen af en almindelig pensionsopsparing til bankernes investeringsforeninger. Læs mere…

    #138580
    AnonymForfatter

    Børsen, som har historien fra Søndagsavisen, som igen har historien fra forbrugerrådet:

    http://www.taenk.dk/penge/de-dyre-investeringsforeninger/

    hentyder til at ved at købe aktier i samme forhold som investeringsforeningens 15 største danske aktieposter, kan man nøjes med at betale kurtage, og slipper dermed for gebyrer til foreningen. Det skulle med tid og renter løbe op i en større besparelse.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.