Skift bank men til hvilken?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89829
    AnonymForfatter

    Hej Jeg har Nykredit bank i dag, og jeg har kontaktet dem om at få et ekstra lån på 50000, til at få monteret nye vindere og døre i hele (ejer bolig) huset, under forudsætning at jeg få tilskud fra tilskudsordningen, Nykredit ville godt låne mig pengene men til en rente på 9,5 og tilbage betaling på 5 år. Det er jeg ikke helt tilfreds med.

    Udover det blev jeg opmærksom på at mit boligkredit rente er 7,95% i rente og 0,5% i provision, det synes jeg da ikke er særlig godt, og det er da slet ikke det Nykredit reklamere med på deres hjemmeside, der kan man nemlig få det til 4,11%

    Men jeg er altså ikke tilfreds det må da kunne gøres bedre, men hos hvem ? Den Danske bank så ud til at være de billigst med bolig kredit, er det rigtig ?

    #138118
    thsvForfatter

    Mon ikke din boligkredit ligger over de 80% i sikkerhed!

    http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/bank/udlaansrenter_pblad.xml

    Din rente er ihvertfald lig den højeste Nykredit annoncerer med.
    Er der plads til lånet indenfor 80% sikkerhed, bør du kunne opnå de 4,05%.

    Nordea bank er vidst de bedste til boligfinansiering over 80% lige for tiden.

    Du bør kunne låne de 50.000 kr som en kassekredit til under 9%, f.eks. via Danske bank 24/7-ordning.

    #138124
    AnonymForfatter

    Jo det er over de 80%.

    Danske bank har en rente på 8,6%Åop som jeg lige kan finde på deres hjemmeside. Så super godt er det jo ikke, men det er jo nok niveauet.

    “Er der plads til lånet indenfor 80% sikkerhed, bør du kunne opnå de 4,05%." det glemmer de jo lige at skrive 🙂

    Hvad er det nu bankerne skal bruge hvis man vil skifte bank, de 3 sidst lønsedler og en årsopgørelse, det er det hele ikke ? så smutter jeg lige ind til nogen forskellige i lokal området.

    #138126
    MichaelForfatter

    Nej, det vil nemlig ikke være korrekt. Lån fra 80-100% af værdien er en afvejning af boligens friværdi og ansøgers personlige økonomiske forhold. Derfor er der et rentespænd.

    Ud over lønsedler og årsopgørelse skal banken også bruge sygesikringsbevis og pas mener jeg.

    #138130
    hkjnForfatter

    Hej.
    Ved godt at en bank vil se den sidste årsopgørelse, men derpå kan de jo se hvilke renteudgifter man har haft i det forgangende år til pengeinstitutter.
    Tænkte bare, at det så måtte være muligt for bankerne at bruge dette som en slags ledetråd til deres tilbud, til at give et tilbud, hvor renteudgifterne bare er lidt mindre end den nuværende banks.
    Så er det vel ikke et særligt seriøst tilbud.
    Ret mig hvis jeg tager fejl.

    #138132
    LMAForfatter

    Hvis banken skal give et seriøst tilbud skal de mindst have følgende:

    Seneste 3 lønsedler
    Skatteårsopgørelse 2008
    Årsopgørelse fra kreditforening
    Årsopgørelse fra bank(er)
    Seneste tre måneders betalingsserviceaftaler
    Og meget gerne et hjemmeudfærdiget budget.

    Kopi af pas/kørekort m.v. kan vente til et eventuelt kundeforhold etableres.

    Det er helt forkert og tro, at en bank kan give et seriøst tilbud hvis ikke de får fuld indsigt i ansøgerens økonomi. Derfor skal/bør årsopgørelser m.m. indleveres.

    Hvis banken herefter vælger og tilbyde en identisk løsning, kan man derudfra sige nej tak, hvis man er utilfreds.

    #138136
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke om det er mig der misforstå den her http://mybanker.dk/bank/nyt_laan/boligkassekredit/?bank_pris=HOEJESTE&bank_kolonne=AAOP_EFTER_SKAT# men jeg synes da ikke helt at den liste er rigtig, hvis man skal opfylde nogen krav for at få den rente, altså kravet er at man skal være belånt under de 80% af bolig, det er jo et krav, og der fremgår ikke.

    Misforstå mig ikke, listen i sig selv giver høj værdi fordi bankerne kan konkurrer hinanden imellem, men det er jo ikke en rente jeg kan få som standart, og derfor giver det jo ikke mening at rentesatsen uden “særlige betingelser" ! for det er jo betingelser.

    Nu er det ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg finder det lidt sjovt at svarene her, at det jo næsten er logiks at banken jo først lige skal vurdere min økonomi, og så derefter kan de så give dig en rentesats, hvorfor er der ikke en fast rente for alle, de prøver at få det til at fremstå som om det er en standart pakke man køber hos banken, men renten, den skal vi lige kigge på, hvorfor finder vi os i det som forbruger !! 🙂

    #138138
    hkjnForfatter

    På Nykredits hjemmeside, siger hende rådgiveren da ellers, at deres rente ikke afhænger af hvor god man er til at forhandle, men at den er ens for alle.
    Er der nogle som ved, hvor stort et rådighedsbeløb Nykreditbank mener man skal have pr. måned, da jeg selv overvejer at skifte til dem. Og kan man flytte sit realkreditlån gratis over i en anden kreditforening, eller kommer der som jeg kunne forestille mig evt. tinglysning og div. andre udgifter oveni???

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.