Skal starte virksomhed

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89821
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg står og skal starte en virksomhed, og til dette formål skal jeg bruge 300.000,-, jeg sider i ny købt bolig, så der er ikke noget friværdi. De 300.000.- skal bruget til en driftskonto. hvilken rente kan jeg forvente at få?

    mvh Rasmus Hansen

    #138022
    AnonymForfatter

    Hvor gammel er du?

    Har du udarbejdet en forretningsplan?

    Har du hørt om finanskrisen?

    #138024
    AnonymForfatter

    Først køber du hus og bagefter vil du starte virksomhed – hmm. Har du nogen opsparing eller penge?

    Hvilken branche vil du starte op i?

    #138026
    AnonymForfatter

    Hvor gammel er du? 30 år

    Har du udarbejdet en forretningsplan? ja, det er et franchise, det er en discount butik.

    Har du hørt om finanskrisen?
    Ja

    #138028
    AnonymForfatter

    Det er et år siden jeg har købt et lille hus til 900.000.-(ja det er vestjylland)
    Ja jeg lidt på en opsparinge(50.000.-)

    Jeg vil starte en discount butik, via en franchise kæde, som butikken er nu giver den et pænt overskud, renger med at betale tilbage over 3-5 år.

    #138034
    AnonymForfatter

    Hej Rasmus,

    Rentesats på et sådan lån er helt afhængig af den enkelte rådgiver. Du vil nok få nogle meget forskellige svar, så jeg vil foreslå at du kontakter flere forskellige banker, og får forskellige tilbud. Normalt vil jeg nok sige at det ville være svært at få 300k til opstart af virksomhed lige nu, men en kørende discount forretning som franchise er egentligt ikke et dårligt bud på en ok forretning.

    Det er selvfølgeligt vigtigt at du får en god kemi med den valgte bankrådgiveren, men du skal også huske på at han er 100% sælger, og derfor skal du få alle løfter på skrift. Rådgivere bliver jo også bliver skiftet ud.

    Hvis du ikke allerede har været det, så smut en tur forbi http://www.amino.dk som er et meget aktivt forum for iværksættere.

    #138040
    AnonymForfatter

    mange tak for tippet, jeg ved godt det er en dårlig tid at låne penge, men det er en godt til at start en discount butik på.

    #138042
    AnonymForfatter

    Er det en eksisterende forretning, som du vil overtage, eller er det en ny butik som du vil starte ud fra et eksisterende koncept? Jeg er ikke så meget inde i franchise, men jeg ville tro at dem som du tager det hos måtte være villige til at rådgive dig omkring opstart?

    På minus-siden tæller at forbruget er faldende, men på plus-siden tæller at discount netop får endnu bedre vilkår i disse tider (om end jeg personligt er modstander af discount!)

    Må man spørge hvilket firma det drejer sig om?

    Jeg tror at det bliver svært. Måske vil man råde dig til at vente et par år endnu. Det er vanskeligt at give et bud, når man ikke kender de nærmere omstændigheder.

    Lykke til.

    #138044
    AnonymForfatter

    Det er en eksisterede butik, som jeg skal overtage, og der er en fornuntig økonomi i denne.

    #138050
    AnonymForfatter

    Hej Anthony2

    Må jeg spørge om hvorfor du er modstander af discount ?

    Hilsner Money3

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.