Køb af lejlighed nr 2

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Andre67Forfatter
    Indlæg
  • #89813
    Andre67Forfatter

    At købe en lejlighed nr.2 med tanken om at leje værelsene ud, kan det være noget at tænke på.
    Hvis man køber en lejlighed der sælges for en tredje del af den kommunal ejedomsværdi og man beholder den nogle år indtil boligkrisen er overstået, og så sælger man for det dobbelte måske… er det realistisk?

    #137956
    NultopskatForfatter

    Allerførst, den offentlige vurdering kan du ikke bruge til noget, det er KUN skat…
    Men muligheden er da tilstaed for at det kan være en god investering set over minimum 5-10 år.
    Det vigtige ved ejendomsinvestering er at du har LANG tidshorisont.
    Hvis du investerer i en gammel ejendom skal du også være opærksom på paragraf 18b…

    Prøv at lave et realistisk budget, og hvis der ikke er luft til ekstra vedligehold, så glem ideen.

    #137958
    Andre67Forfatter

    Du siger at det har en LANG tidshorizont. Men la os sige at om 5 år du sælger igen for det ca. det dobbelte. Du køber for 800.000 og sælger om 5 år for 1.5 mill.

    Hvis man hadde 800.000 ligenu så ville det nok være en anden sag, hvordan eller hvorhen investere dem for at få større udbytte men når man ikke har 800.000 lige her o nu. Er det virkelig en tosset ide?

    #137960
    MichaelForfatter

    Hvis du kan købe en lejlighed idag for 800K og sælge den igen om 5 år for 1,5 mill, ja så vil jeg tro du er den absolut eneste i hele landet der kan det. Der er ikke mange der tror på stigende priser, så hvis lejligheden kan holde de 800K + inflation om 5 år er det vist mere end hvad man kan forvente i dagens marked.

    Køb bolig for at bo i den – ikke for at spekulere.

    #137962
    HalliHalloForfatter

    I øvrigt kan du mig bekendt slet ikke lovligt leje værelser ud, hvis du ikke selv bebor lejligheden.

    Det mener jeg at jeg har læst engang, men kan ikke huske hvor….

    #137970
    NultopskatForfatter

    Jeg skrev ikke at det var en dårlig ide, jeg skrev du skal have en lang tidshorisont.

    Ingen kender ejendomsmarkedet om 5 år, men historisk har det vist sig at ejendoms priser siden pesten i 1300 tallet er steget over en 10 års periode..
    Du skal derfor kunne tåle (økonomisk) at vente måske 5 år mere..

    #137986
    AnonymForfatter

    Når jeg ser på boligprisernes udvikling grafisk, ser det ud som om, priserne er på vej ned til det normale niveau. Hvorfor tror du at priserne vil stige voldsomt igen?

    #137988
    Andre67Forfatter

    Fordi sidste gang jeg kigget ud af vinduet, Danmark var stadig der. Her intet er billigt.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.