kontant hjælp????

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89803
    AnonymForfatter

    sikkert det forkert sted at spørge. men jeg har fået meget hjælp ved af denne side.
    jeg har et vædemål, med en ven.

    Må en kontanthjælpsmodtager, modtager 30.000 kroner uden at det bliver modregnet i hans kontanthjælp. årsagen skulle være at nogen skyldte ham penge, og han ville så bruge penge til at lukke sin kassekredit. der er intet fordækt i det. det er ikke sorte penge eller noget.

    #137706
    AnonymForfatter

    Hvis gælder står opført hos kommunen og den pludselig bliver 30.000 kr mindre, så vil der blive stillet spørgsmål til hvordan han kan forklare sig og kan han ikke det, regn med at der vil blive modregnet.

    #137708
    AnonymForfatter

    det kan han godt. eftersom der er papirer at der nogen som skylder ham penge, nu ville person altså betale ham tilbage, men ven vil ikke da have det går ud over hans kontant hjælp

    #137778
    LMAForfatter

    Kontanthjælpsmodtageren skal naturligvis oplyse til kommunen, hvis kontanthjælpsmodtageren mister sin ret til dele af eller hele sin kontanthjælp.

    Alt andet er socialt bedrageri og således strafbart.

    Endelig bør enhver kontanthjælpsmodtager have respekt for det samfund de lever i, og de medborgere der passer deres arbejde og betaler deres skat.

    #137842
    AnonymForfatter

    HØRT 😉

    #137848
    HalliHalloForfatter

    Hørt,hørt,hørt

    Ja, myndighederne og politiet skal bruge meget mere tid på at få opklaret sådan en lille bistandssag, og så droppe nogle sådan nogle sager som med Bendt Bendtsen og Lars Løkke.

    Og kun bistandsmodtagerne skal respektere at overklassen snyder og fifler lidt med skatten ved at holde indtægter udenfor selvangivelsen eller tage på ferie til f.eks. Lichtenstein medbringende en lille kuffert med et par millioner i kontanter.

    #137852
    AnonymForfatter

    det var ingen som havde sagt, kommunen ikke skulle have bedsked, det viser bare hvor meget i læser det man skriver og spørger. det jeg spurgte om man måtte modtage noget former for penge når man var på kontant hjælp, man havde gæld (glemte lige at skrive det) , man kan kun få kontant hjælp hvis man ikke er fomuene, deter min kæreste. kan med dele jer at han tværtimoed skylder til økonomistyrelsen. og har fra dags dato af kommunen fået lov til betale sin gæld ud og han bliver ikke formuene af det. han går bare i nul. og det ikke os alle som gider at snyde det offentlig.

    men det kan jo være dem som antyder at man gør det, selv gør.

    #137886
    LMAForfatter

    Det bør vist tilføjes, at jeg ikke mener, at nogle skattesnyder spørgsmål er for store eller for små. Enhver skattesnyder der snyder flertallet og naser på de øvrige skatteydere skal tage sin straf.

    Om straffen er bøde, hæfte eller fradrag i offentlige ydelser er jeg ligeglad med. Bare den kan mærkes!

    Jeg syntes således det er en fornøjelse når skat afslører den ældre dame med en million i bankboksen. Alene placeret der således hun kan få sin ældrecheck.

    Jeg syntes ligeledes det er en fornøjelse når kontanthjælpsmodtageren bliver snuppet i den manøvre der er omtalt i denne tråd.

    Og jeg syntes det er befriende når svindlerne fra Nordsjælland bliver snuppet i sin luksusbil på svenske plader og bliver mødt med et krav i hundrede tusind kroners klassen. Eller for den sags skyld den erhvervsdrivende der anvender sin ikke moms-ede firmabil til privatekørsel.

    Lighed for loven – og ingen er mere lige end andre!

    #137890
    AnonymForfatter

    Ja,

    og det bliver også dejligt den dag skat bliver ulovliggjort som en form for slaveri.

    #137898
    AnonymForfatter

    chact me if you can

    #137918
    AnonymForfatter

    Så går jeg ud fra, at du vil være den første til at gå efter bankerne:

    http://www.chrismartenson.com/crashcourse/chapter-7-money-creation
    http://www.chrismartenson.com/crashcourse/chapter-8-fed-money-creation

    Det sidste er specifikt omkring den amerikanske centralbank, men den danske gør det samme.

    #137922
    LMAForfatter

    Der tager du helt fejl.

    Jeg har tiltro til det finansielle system, selvfølgelig er der faresignaler, men på sigt – måske endda ganske kort sigt – vil finanskrisen være afblæst og der vil atter blæse sunde vinde på de finansielle markeder.

    Det etablerede system fungerer, og jeg er ikke tilhænger af dine og dine ligesindedes mange konspirationsteorier, og mange latterlige ligegyldige links til amerikanske forfattere og semi-økonomer der næppe er slået igennem på de etablerede universiteter, eller på Wall Street for den sags skyld.

    Jeg tror ikke på det er et systemskifte der skal til. Jeg tror på liberalismen og kapitalismen, jeg tror på de frie markedskræfter, og er overbevidst om at de finansielle markeder vil rette sig. Spørgsmålet er snarere hvilke tiltag der vil blive gjort når krisen er ovre, således en ny krise kan undgås.

    Om det er restriktioner i forhold til muligheder på børserne, yderligere kontrol med bankerne eller? – det har vi nogle politikere der sammen med rigtige økonomer må undersøge og beslutte i samråd med de velfungerende banker m.fl.

    Og de velfungerende banker, dem er der trods alt fortsat flest af!

    Så hop du blot over på tråden vedr. største krise siden 1929 og snik-snak videre med neptun123, renecort og de andre “sludrehoveder".

    #137932
    AnonymForfatter

    Du har ret til din holdning, men to ting taler imod:

    1) denne husbobel er denne største nogensinde (både dansk og amerikansk)
    2) mængden af penge i USA er vokset på ufattelig kort tid

    Jeg håber du har gjort dig kendt med http://mises.org som er alt andet end konspiration. Det er netop liberalistiske økonomer/tænkere der skriver derinde og om 30’ernes depression, der blev gjort meget værre med oppumpningen af økonomien.

    “De rigtige økonomer" har blandt andet i DR2s kriseuge (sidste uge) også nævnt at dette er et historisk eksperiment og flertallet var enige om at det var tvivlsomt om det lykkedes.

    Og dit angreb om konspirationsteorier: linkene her er ikke fra en konspirationsteoretiker, men en mand, der foreslår hvordan man både på den korte og lange bane kan passe på sine egne penge, som er så ufatteligt vigtigt i en inflationstruet økonomi.

    Det er ikke en konspiration at vise baggrunden for hvordan penge skabes. Det har alle ret til at vide.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.