Spørgsmål omkring låneomlægning fra 6 % garantilån (fastforrentet)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89797
    AnonymForfatter

    Hej allesammen,

    Jeg har gået de sidste par måneder med tanken om at omlægge mit 6 procent fast forrentet garantilån, alle vil sikkert sige at det kan betale sig, spørgsmålet er blot om man skal have is i maven og se tiden an og vente nogle måneder for at få et endnu bedre lån i hus.

    Mit lån er idag et 6 procent garantilån med låst renteloft på 6 %, ergo er det vel lig med et 6 % fastforrentet lån ? “bare for at være helt sikker :)"

    Min gæld er idag 607.000 kr hos BRFkredit og de sidste 20 % af boliglånet er på 171.000 kr. i alm. brand i et 7 % fastforrentet pantebrev.

    Jeg har spurgt en privat rådgiver til råds og han var meget hurtig til at anbefale mig et flex 1 lån med afdrag (da jeg har rimelig økonomisk frihed. Pantebrevet ville han lade være som det er, for jeg har ikke nogen friværdi som kan gavne.

    Jeg havde selv umiddelbart inden mødet, sat snuden op efter et flekslån, men samtidig ser jeg det alligevel som en god ide, at håbe/vente på man kan få et 4 % fastforrentet.

    Jeg håber at i kan give mig en afklaring.

    Jeg har en oversigt over lånetilbudet, samt mit nuværende lån, som jeg kan stykke op hvis det er.

    Med venlig hilsen
    Jesper

    #137938
    AnonymForfatter

    Min gamle mor fik også prakket et 6 % garantilån på sig af BRFkredit dengang for nogle år siden da renten var lav. Da renten gik op steg lånet op til de 6 %. Det sjove er at det nu ligger fast og renten ikke kører med ned. Det troede min mor desværre. Så nu sidder hun takket være dårlig rådgivning hos BRF med et dårligt lån.

    Jeg vil da anbefale dig at komme af med dit 6 % lån. Da din restgæld er forholdsvis beskeden og hvis du har en nogenlunde økonomi, vil jeg da ikke være bange for en flekslån.

    #137954
    thsvForfatter

    Jeg ville vælge F1-lånet med afdragsfrihed, så bankgælden kan afdrages først.

    Dit lån er beskedent, så kan ikke bære flere konverteringer, så hælder du til fastforrentet, så vent på 4% 30 år.

    #137996
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Hvornår tror du 4% fast over 30 år kommer? Har en bekendt der også venter på denne type lån

    #138012
    thsvForfatter

    4% 30 år åbner af den simple grund, at den lange rente er faldende.
    Pt. kan man kun få lånetilbud i 5% 30 år, da 6% obl. allerede er over kurs 100.
    BRF tilbyder faktisk allerede 4% 30 år men kun til 89,3.
    http://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-4RGH97?OpenDocument

    Vil man absolut have fastforrentet lån kan Nordea Kredit tilbyde 4% 10 års stående lån, inkonvertibelt til kurs ca. 98,5

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.