Udskudt skat

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89779
    AnonymForfatter

    Hej

    Har I nogle ideer til udnyttelse af udskudt skat (mindre 7-cifret beløb)?

    På forhånd tak.

    #137332
    AnonymForfatter

    Kreative borgere får altid råd direkte hos SKAT.dk

    #137334
    AnonymForfatter

    Tak for svar, selv om det slet ikke er klart, hvad du mener?

    #137342
    elkayaForfatter

    Prøv at tidse i bukserne en gang til for at holde varmen

    #137344
    elkayaForfatter

    skulle have stået tisse og ikke tidse.

    #137540
    AnonymForfatter

    Det er dog nogle sure rønneberg…

    #137616
    LMAForfatter

    Du har ret i, at de tilbagemeldinger du har fået hidtil har været totalt ubrugelige.

    Men du er nu nok nødt til og være lidt mere konkret i din forespørgsel.

    Hvad er beløbets reele størrelse?

    Hvorfra stammer denne udskudte skat? – og er der en betalingsfrist?

    Er det i selskabsregi, eller privat?

    Og hvad er dine egne forventninger til svaret.

    – når der er svaret på ovenstående, kan det være der kommer flere spørgsmål.

    #137632
    AnonymForfatter

    Du skal ALTID have midler til at betale kommende krav, uanset hvordan du har pådraget dig disse krav. Så udskudt skat behandles ikke anderledes end alt andet.

    Er det et beløb over et par hundrede tusind og kender du en fast forfaldsdato indenfor et års tid eller mindre, så er det oplagt at tænke på ‘aftaleindskud’ – se fx mybanker.biz

    #137650
    AnonymForfatter

    Skulle da vist staves rønnebær :o)

    Det er en virksomhedsordning, hvor udskudt skat p.t. er omkring par mill.

    Beløb er indsat på indlån og skal indbetales, hvis min virksomhed ophører.

    Min branche er ved at uddø, men jeg vil gerne arbejde 10 – 15 år endnu og tænkte på om jeg kunne starte noget nyt med pengene.

    Tak for seriøse svar.

    #137652
    AnonymForfatter

    Hvis du har udskudt skat i virksomhedsordningen på et par mill, så må du have et opsparet overskud der er en del større. Hvis du investerer det hele samlet, så kan du tåle at miste halvdelen og stadig være i stand til at betale skat.

    Vurdér selv hvor stor risiko du tør løbe. 10-15 år er en lang horisont og traditionelt ville man anbefale aktieinvestering mere eller mindre. Der er bare to problemer. Det ene er at hvis jeg havde givet dig det råd for 1 år siden, så havde du nok halshugget mig nu. Det andet er virksomhedsskattelovens §1 stk 2 der forbyder dig at købe aktier. Men du kan nu købe lagerbeskattede aktiebaserede investeringsforeninger – de følger lidt aktieudviklingen.

    #137654
    AnonymForfatter

    .. og du kan også indsætte pengene på en alm konto til 1/4 % eller et aftaleindskud til 3% eller obligationer til 3-? %. Vær dog opmærksom på at i 2010 falder garantien på bankindskud nok igen til 300.000.

    #137660
    AnonymForfatter

    Tak for svar k49.

    Min bank har også forsøgt med aktier og garantbeviser, men jeg er ikke typen, der satser ret meget. Ikke at jeg er nærig, men har aldrig haft det store behov for at bruge penge – dog køber jeg få gode ting i stedet for en masse discount-skrammel, da de gode ting viser sig ofte at være billigere i længden. Og du har ret i, at jeg har et større beløb i opsparet overskud.

    Det var godt, da garantien på indskud kom, fordi jeg havde placeret beløb i mange banker. Det var bare noget højere rente end nu – men nåede at få placeret til en fin rentesats, som dog snart udløber. Det var Mybanker, der hjalp med at finde banken :o)

    Så må vi se om politikerne forlænger perioden for garanti på indlån.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.