2 helårsboliger

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89772
    AnonymForfatter

    Har netop fået nej til at optage et realkredit lån hos BRFkredit. Begrundelsen er at der ikke ydes lån til køb af helårsbolig nr 2. Jeg har en ejerlejlighed i forvejen(SKAT vurdering 800.000)der skyldes ikke en krone i den. Drift omkostningerne er under 17.000 kr om året (ejerforening, skat og varme). Jeg har, syntes jeg selv, en fornuftig økonomi og ingen gæld, så derfor undre det mig at jeg ikke kan få et lån. Jeg er ikke interesseret i at sælge min ejerlejlighed. BRF ville låne mig 1,8 mill, hvis jeg solgte ejerlejligheden. Er det normal praksis at man ikke kan have 2 helårsboliger eller skal jeg prøve en anden kreditforening?

    #137250
    thsvForfatter

    Jeg har ihvertfald kreditforeningslån i 2 helårsboliger uden problemer!
    Vores hus og sønnens lejlighed (forældrekøb).
    Men lånet i lejligheden var et jeg overtog, så det er ikke nyoptaget.

    Hvorfor er du interesseret i at eje 2 helårsboliger?

    Og er sikker på, at du kan få det hus belånt i en anden kreditforening.

    #137270
    AnonymForfatter

    Tænkte at jeg ville beholde lejligheden nu den er betalt. som en langtidsinvestering, evt med udlejning for øje. Ja jeg vil prøve en anden kreditforening end BRF. Blev også orienteret om det var en stramning af reglerne i forbindelse med krisen, men det kan også blive for stramt.

    #137272
    aykurtaltintasForfatter

    Jeg har fik samme besked af min bank EIKBANK selvom et par andre banker har tilkendegivet at de ønsker mig som kunde uanset om jeg sælger bolig nr. 1 ved køb af bolig nr. 2.

    #137274
    AnonymForfatter

    Hej multi

    Vil du ikke nok holde os orienteret om forløbet.

    Det er så typisk, at kreditforeningerne går fra den ene yderlighed til den anden.

    De familier, der sidder med 2 ejendomme og ikke kan få solgt den ene, ville ønske at de havde fået din besked – men når du ikke skylder noget er det jo totalt latterligt og formynderisk.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.