Hjælp

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89767
    AnonymForfatter

    Hej Jeg har brug for et godt råd.

    (hvis i forstår havd jeg spørger om!)

    Vi købte hus for små 4 år siden til næsten 1.5 mil. belånte 105% de 25% som en kassekredit med afvikling over 30 år. og en flexibel rente. De 80% i et fast forrentet 4% lån. Alt har fungeret fint til jeg en dag fik set at renten var oppe på over 10% den startede på de ca.6% Så kontagtede jeg hvores nuværende bank, samt der hvor vi har kassekreditten. Mangler nu kun “svar" fra det ene sted. Jeg er nu i tvivl om at jeg selv kan gennemskue det hele…
    Vi har fået vuderet huset til 1.6 mil. nu og har en rest gæld på 1.129.441,- + kassekredit med et træk på 360.000,-
    Ved omlægning vil det give lidt fri værdi ca, 230.000,-
    Vi tænker at bruge 100.000.- på nye vinduer og døre og resten afvikles på den dyre gæld.
    Skal jeg tage et lån med 3 års fast rente med afdravsfrihed til, over kurs 100, til en rente på under 3, eller skal jeg vælge et på 5 år hvor kursen er lidt dårligere og renten lidt højre?
    Altså hvad er den bedste løsning når jeg godt vil af med den dyre gæld hurtigst muligt. Vi kan betale 109.000 kr. af på hus gæld om året.
    Kassekreditten er i mellemtiden (siden december) faldet igen, og er nu på 7,26 er det en ok rente, som tingene ser ud idag, eller kan jeg finde det billiger?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.