Emission i Nordea.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89753
    AnonymForfatter

    Jeg har fået tildelt tegningsretter til Nordea aktier, som giver mig ret til at tegne aktier til kurs 13,49 pr aktie.
    Umiddelbart lyder det som en fin “udsalgspris",når kursen på aktien i dag er 28,9.

    Nordea må ikke rådgive i forbindelse med emissionen.
    Er det en god idé at udnytte sine tegningsretter? Eller er det noget, man bør holde sig langt fra i denne finanskrise?
    Jeg håber på nogle “ekspertsvar".

    Spørgejørgen.

    #136940
    AnonymForfatter

    Aha NORDEA mangler penge, derfor “trykker" man nogle flere aktier og sælger på “Tilbud" til nogle der allerede er aktionærer, smart 🙂

    #136990
    Michael01Forfatter

    Nu er de jo så heldige, at de kan udvide aktiekapitalen, og den er garanteret af andre, hvilket er meget mere end mange andre banker, som i stedet må låne penge meget dyrt af staten (bankpakke II)

    #137022
    AnonymForfatter

    KØB! Det er sgu en flot rabat og med Nordeas formåen indtil videre i finanskrisen er der vist ingen tvivl om de kommer styrket ud af det hele…

    Aktiemarkedet er nærmest omvendt alle andre markeder… Når tingene er “billige" er der ingen købere, men hvis tingene er dyre er der masser af købere…

    #137030
    AnonymForfatter

    Jeg er nu ikke så sikker på at Nordea ligefrem kommer styrket ud af finanskrisen som FUGLEN skriver. Det afhænger bl.a. af den økonomiske situation i Baltikum hvor Nordea har mange penge ude at “svømme".

    Men 14kr. for en Nordea aktie er p.t. en god købspris – så køb hvis din investeringsstrategi er langsigtet.

    #137040
    AnonymForfatter

    Det er jo umuligt at spå om, men nu skal man ikke lade denne “krisestemning" mudre hele billedet. Nordea tjente faktisk gode penge ca. 20 Milliarder i 2008 og forventer nedskrivninger hele året på niveau med 4. kvartal 2008 (hvor de vel og mærke tjente penge)… Det er sgu svært at forbinde krise med indtjening i milliardklassen..

    På den længere bane er der ingen tvivl om det er et superkøb!

    #137054
    AnonymForfatter

    Til SpørgeJørgen

    Køb – det har jeg selv gjort.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.