investering

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89752
    AnonymForfatter

    hvor får jeg bedst forrentet 100.000 kr. med en tidshorisont på et halvt år…

    #136924
    AnonymForfatter

    Via MyBanker’s Opsparingsmodul: FIH-Erhvervsbank vil saldo være 101.850 kr efter ½ år

    til en rente 3,70%

    #136928
    AnonymForfatter

    får på nuværende tidspunkt 6,1 procent i basisbank(anden opsparing) og vil godt have noget der kan matche det…er rimelig risikovillig…

    #136972
    LMAForfatter

    Rimelig risikovillig???

    Del din opsparing i to.

    50% lader du stå i Basisbank til 6,1%.

    50% lukker du ud på aktiemarkedet. På aktiemarkedet købes LIKVIDE aktier – og absolut max 3 fondskoder, gerne C20 aktier.

    !!
    Ovennævnte strategi er risikobetonet som aktiemarkedet er pt., men qua din risikoprofil, og dine afkastforventninger er løsningen formodentlig udemærket. Største minus ved strategien er din relativt korte tidshorisont.
    Til orientering holder jeg mig selv delvist på sidelinien pt. – regner først med for alvor og gå med til september – oktober hvis de nuværende takter holder ved… :o/

    #137104
    thsvForfatter

    Det er ikke muligt, at få mere end FIH tilbyder, ved en så lille opsparing.
    Nationalbankens rente er jo faldet voldsomt de seneste par måneder.

    Sønnens konto, der var 5% frem til 1. april er kun blevet tilbudt 2,25% ved 6 mdr’s forlængelse!

    Bedste afkast er nok 5% obligation serie 2041 OA, der handles omkring kurs 95.
    Men hvis renten stiger igen, så vil kursen jo falde.
    Men god chance for at kursen stiger til 101 på denne serie, hvis den lange rente falder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.