Anbefaling af bank

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89732
    AnonymForfatter

    Kære Eksperter,

    Mit spørgsmål er – hvilken bank skal jeg vælge?

    Efter en række år i udlandet er jeg returneret til Danmark, og vil nu opstarte frisk forbindelse til finansielt institut, som helst skal kunne tilbyde en bredere pakke, dvs bank, pension og forsikring.

    Min situation er ukompliceret, dvs ingen nuværende lån, og fremtidige lån forventes ikke foreløbigt.

    Min bruttoløn er dkk 65.000/md, hvoraf forventes indbetalt dkk 10.000/md til pension.

    Jeg/vi skal bruge “almindelige" husholdingsforsikringer, dvs indbo, rejse etc.

    Mine tidligere erfaring med banker er desværre at den personlige betjening og forankring forsvinder over tid når folk flyttes/fornyes.

    Har herinde noteret mig at internetbanker er godt alternativ til murstensbanker.

    Derfor,

    – hvilken financiel forbindelse kan i anbefale?
    – har i særlige kommentarer til valg af pension,
    – og, valg af forsikringer?

    Gode hilsner fra

    Dennis

    #136756
    AnonymForfatter

    Jeg ville med den indtjening hyre et proffessionelt Finanshus til at rådgive mig eks.
    http://www.finanshus.dk

    #137142
    elkayaForfatter

    Hi Dennis!

    Med din erfaring og situation synes en anerkendt internetbank med høje indlånsrenter at kunne være det rigtige for dig. En murstensbank som med netbank giver dig tilsvarende ydelser som i de virtuellebanker kunne også være en mulighed. Som du nok er bekendt med garanterer staten for alle indlån indtil oktober 2010. Inden da bør du overveje om dit valg af pengeinstitut stadig vil være sikkert fremover.

    Her på siden kan du selv undersøge hvilken bank der giver dig de bedste renter og betingelser. Om det ene valg er bedre end et andet er jo en smagssag, et spørgsmål om kemien er der mellem en banksælger og dig.

    Ratepension og/eller livrenter vil skattemæssigt være det bedste valg for dig.

    På internettet vil du kunne finde mange informationer og priser på områderne.

    Prøv

    http://www.forsikringogpension.dk
    http://www.fs.dk
    http://www.taenk.dk

    blot for at nævne nogle få oplagte.

    Velkommen hjem til Danmark.

    Vi har hårdt brug for de mange dygtige danskere, som virker og har virket i udlandet med de kompetencer og erfaringer, som I har opnået derude.

    #137162
    thsvForfatter

    Hej

    Hvis du har mod på internetbank, er Eik Bank faktisk ikke så ringe.

    Forsikring, der får du nok det bedste tilbud hos GF-forsikring, eller vælg Fair som jeg bruger, de har de billigste bilforsikringer for små fornuftige biler.
    Vi betaler f.eks. under 3.000 årligt med kasko (en skade uden præmiestigning) for en Renault Clio 1,2, og vi bor på Vestegnen.

    Pas ihvertfald på med de store bankers bankrådgivere, de burde kalde sig “banksælgere".

    #137224
    elkayaForfatter

    Min broder er i autobranchen og jeg hører fra ham at at de nævnte selskaber altid forsøger sig med brugte reservedele i forbindelse med udbedring af skader.

    Så hvis din bil er ny og du gerne vil beskytte og bevare værdien af din bil i tilfældet af et uheld, så skal du nok tænke dig om to gange inen vælger netop de to selskaber.

    Du skal ligeledes overveje om du tilhører en gruppe i de to selskaber som kan være mere uheldige end den gruppe som thsv tilhører, da de opererer efter gensidigheds princippet.
    Hvis du er en habil og ansvarsbevidst bilist, men af forsikringsselskabet vil blive placeret i gruppen af skrupelløse gaderacere, så har du risikoen for at du skal efterbetale høje præmier, når skadeåret er opgjort af selskabet, og du skal så nok også forvente en højere præmie i de to selskaber og formodentligt også i andre selskaber alt efter hvor mange års ancinitet du har som forsikringstager på et køretøj her i landet.

    Som du sikkert også ved, så er det ikke altid det som ser billigst ud, der er også er det billigste i virkeligheden. En prisforskel må altid afvejes overfor om den ene leverer et dårligere produkt end den anden og om den anden eventuelt leverer det samme produkt som den første, men blot mener at skulle have større avance på det samme produkt.

    Begge scenarier kan i virkeligheden vise sig at være for dyre – ligesom nogle råd også kan vise sig for dyre i virkeligheden, hvis de er givet af en snævertsynet entusiast af netop den anbefalede leverandør.

    #137226
    elkayaForfatter

    Hvorfor er det kun de store bankers rådgivere der er sælgere og ikke de små bankers rådgivere?

    Faktisk peger mange forbrugeranalyser at de store banker er billigst i længden og at der kan være flere hundredetusinde kroner i forbrugerens favør på at bruge en stor bank frem for en lille bank hele livet igennem.

    Dennis vender hjem fra udlandet så han har måske ikke nogen lokal forankring der hvor han skal bo, så hvorfor skulle han så betale ekstra for at kunne blive betjent i banken af en tidligere skolekammereat eller anden bekendtskab fra sit private liv.

    Hvad du mener er godt for dig og din økonomi er jo ikke nødvendigvis godt for alle andres økonomi.

    Thsv, du bør tænke på om din vejledning ikke også kan blive til vildledning med dit snævre fokus på hvad du selv mener er godt for netop dig.

    #137252
    thsvForfatter

    Fordi de store banker absolut skal sælge dig forsikring og pensionsordning oveni!
    I banken er man for at fastlægge sin økonomiske situation.
    F.eks. for at få et lån til køb af bolig eller bil.

    Er bare så træt af specielt Danske bank, der ikke kan tilbyde samme lave lånerente til alle, som det er standard i internetbankerne.

    Så hellere en lidt firkantet bank, der afviser de kunder, den ikke vil have, men tilbyder ens vilkår (ved samme risiko) for sine kunder.

    I Netto er vores penge jo lige meget værd, ikke sandt, men ikke i bankerne!

    #137262
    elkayaForfatter

    Ja, men der er mange lokale og/eller regionale banker, som også sælger forsikring og pension. Nogle ejer endda selv forsikringsselskaber. Der er vist kun nogle ganske få og små meget lokale banker/sparekasser, som ikke er one stop finansielle supermarkeder i dag.

    Nogen ka’ li’ moderen, andre datteren. Glæd dig over at du har frit valg på alle hylder i stedet for at være sur på DB over at de ikke værdsætter dine penge, som du synes, de burde gøre det.

    #137286
    AnonymForfatter

    Hej elkaya,

    Rigtig mange tak for din positive og konstruktive feedback.

    Jeg skal nærstudere dine ideer.

    Og, tak, det føles dejligt at være tilbage!

    Gode hilsner, Dennis

    #137288
    AnonymForfatter

    Hej Thsv,

    Jeg takker for dine indlæg og deltagelse i debatten.

    Er glad for flersidig input, og skal holde i mente dine ideer.

    Har besluttet mig for at lave en “salgs-slideshow" til bankerne, dvs beskrive hustandens nutidige situation incl indkomst, gæld, budget etc, og dernæst fremtidige behov.

    Det skal sendes til flere banker, og herunder også Eik Bank, og da må de byde inde på enkelte komponenter, eller hele pakken.

    Igen, tak for inspirationen.

    Gode hilsner fra

    Dennis

    #137290
    AnonymForfatter

    Hej Bosol,

    Tak for ideen om Finanshus.dk

    Som du givetvis ved, da skal de bruge ca 5 timer på processen, dvs analyse, salgsmøde og tilbudsgivning.

    Det koster ca DKK 9.000, og er bestemt pengene værd på den lange bane.

    For nu tager jeg dog en forespørgselsrunde med banker/internetbanker for at afdække mulighederne, og blive bedre “klædt" på til videre debat via deres input.

    De bedste hilsner fra Dennis

    #137318
    AnonymForfatter

    Husk Basisbank også, der er vi tilfredse kunder. 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.