To lønkonti?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89711
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Jeg har to jobs og kunne godt tænke mig at få en lønkonto til hvert job, men en i hver bank.

    Jeg har et godt forhold til min eksisterende bank, men jeg er af den overbevisning, at de ikke behøver at vide alt hvad jeg ejer og har.

    Jeg vil ikke søge en ny lønkonto et andet sted hvis min eksiterende bank får dette at vide. Det kan måske gå udover senere rente forhandlinger med min eksisterende bank.

    Jeg kan selvfølgelig bare have en almindelig opsparingskonto det nye sted, men det er ikke alle steder de så tilbyder hævekort til opsparingskonti.

    Så mit spørgsmål er om ens lønkonti/konto bliver registreret et centralt sted som alle bankerne har adgang til?

    /Skjoldet

    #136590
    AnonymForfatter

    Nogle arbejdsgivere vil kun udbetale dig løn til din ‘Nem-konto’ (www.nemkonto.dk). Det er vist de fleste offentlige arbejdsgivere. Du kan kun have een nem-konto. De andre (typisk private) arbejdsgivere vil typisk bare bede dig om et registreringsnummer.

    De allerfleste banker tilbyder dig en anfordringskonto med mulighed for dankort. De giver dig ofte ikke helt så meget i rente som en opsparingskonto, men så er der normalt ikke ret mange begrænsninger i brugen.

    Bankerne snakker ikke sammen om normale kunder. Checkryttere, dankortmisbrugere etc. snakker de sammen om, ikke den almindelige indskyder.

    Du vil have et ‘godt forhold’ til din bank. Hm – det ser ud til at være en smule forbeholdent fra din side. Min egen bank (i al fald den sælger jeg har kontakt med) ved da udemærket godt at jeg har andre banker. Og min kone ved jeg ikke har andre kvinder. Begge dele tror jeg er gavnligt for vort samarbejde.

    #136598
    AnonymForfatter

    Som sagt deler bankerne ikke denne information, men det kan jo ses på ens årsopgørelse. Står du f.eks. og skal have et nyt lån eller lignende, og skal indlevere dokumentation i form af årsopgørelse, kan banken jo hurtigt se, om indestående passer overnes med deres egne registreringer og SKATs registreinger…

    #136616
    thsvForfatter

    Kan ærligt talt ikke se fordelen ved 2 lønkonti!
    Keep it simple!

    Tværtimod vil banken måske kunne tilbyde bedre rente på et evt. udlån, hvis den kender din højere indtægt.
    En evt. opsparingskonto i en anden bank er da klart en bedre løsning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.