Skat-problem: Udlejning af værelser i egen bolig

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89709
    AnonymForfatter

    Jeg har fundet et hus jeg gerne vil købe, selv bo i og udleje 4 værelser.

    Følgende data har jeg til jer:

    Som studerende får jeg 60.000 kr SU om året hvilket jeg i forbindelse med udlejning gerne vil beholde.

    De 4 værelser vil ca indbringe 12000 kr om måneden inkl. forbrug (144.000 kr årligt)

    Husets værdi er 2.2 mill. kr. og den månedlige ydelse til banken vil ca blive 11.000 kr. (120.000 kr årligt)

    Nu er spørgsmålet hvordan jeg klogeste foretager mig købet og udlejningen. Jeg har læst rigtig meget hos skat og på diverse hjemmesider men bliver i tvivl om følgende ting:

    1) Hvis jeg bruger virksomhedsordningen må jeg så selv bo i huset?
    2) Er der mulighed for at købe huset som firma og udleje det til både mig og 4 andre studerende? (snakkede med Skat i dag og de mente nej da jeg ingen Moms-omsætning har)
    3) Hvordan kan jeg sikre mig at jeg beholder mit SU? (hvis lejeindtægten bliver opgjort uden at trække renter fra får jeg jo en meget stor årlig indtægt og mister mit SU.
    4) Hvad skal jeg i sidste ende betale skat af? Kun overskuddet? Og må jeg i denne forbindelse bo gratis eller bliver jeg pålagt en tvangsleje?

    Er der nogen der har et godt tip til mig? Regner med at gå til en revisor om en uge, men ville lige se om jeg kan få nogen indputs her. Min advokat kunne heller ikke hjælpe mig med denne meget specielle konstellation.

    Et forældrekøb er desværre kun begrænset muligt da mine forældre er flyttet til Tyskland og da der nok ikke er nogen skattefordele når de køber det. Banklånet er i øvrigt over tyskland, da et banklån under disse forudsætninger ikke ville være muligt (20 % eget kapital, lav indkomst og indtægten fra udlejning ikke medregnes i et dansk banklån).

    På forhånd tak.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.