Grå hår i hovedet over RB/AL-banks behandling

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89708
    AnonymForfatter

    Juni 2008 valgte vi at skifte til Roskilde bank ifm. en bolighandel. Da Roskilde bank (RB) gik konkurs overgik vi til Arbejdernes Landsbank (Al-bank). Da vi indgik aftale med Roskilde bank fik vi lavet en aftale omkring en boligkredit som vi skulle bruge til at renovere i det nye hus for. December 2008 får vi brev om, at vi ifm. overgange til Al-bank skal have ændret denne boligkredit. 22. december snakker vi derfor med vores rådgiver (som ikke er skiftet siden vi valgte RB)omkring den nye kredit/lånevilkår. Her understreger rådgiveren meget kraftigt at den boligkredit er hængt op på nationalbankens indskudsbevisrente, og at renten på boligkrediten derfor vil falde/stige med nationalbankens rente. Vi underskriver denne ny kreditaftale med udgangspunkt i rådgiverens udmelding. I dag kontakter jeg min rådgiver for at få klarlagt hvorfor min rente på boligkreditten ikke er faldet, eftersom arbejdernes landsbank to gange siden januar 2009 har nedsat renten (jv. bankens hjemmeside) som følge af nationalbankens udspil. Jeg bliver fortalt af rådgiveren, at banken (om det så er RB eller Al-bank) d. 12/1 har ændret boligkreditten til IKKE at afhænge af nationalbankens indskudsbevisrente. Jeg spørger rådgiver, hvornår/hvorledes dette er blevet meddelt til mig/andre kunder. Rådgiver svarer, at det har de ikke meldt ud. Det har de bare gjort. Er dette tilladeligt? Har banken hjemmel/lovgrundlag til at gøre dette uden nogen form for information til mig?

    #136576
    AnonymForfatter

    Hvad står der i vilkårene for kontoen – som du fik udleveret i forbindelse med oprettelsen?

    Normalt kan bankerne ændre vilkår uden varsel, når rente/pengemarkedet ændres væsentligt.

    I disse tider er finanskrisen grund nok til disse ændringer.

    Ændringerne skal meddeles skriftligt – typisk i dagspressen samt på de efterfølgende kontoudskrifter.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.