Omlægning af lån v2

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89704
    AnonymForfatter

    hej,

    kan se at renten igen bliver sat ned til vist 3.4 % …

    Så er min tanke, om det så småt måske kan betale sig at lægge mit lån om, eller hvornår det kan det.. (hvis det kan det)

    Udskrift fra min sidste betaling..

    LÅNTYPE OBL.LÅN FAST RENTE
    RENTE % P.A. 6,0000
    LÅNETS RESTLØBETID 29,75
    HOVEDSTOL 795.000,00
    NY RESTGÆLD 788.886,71
    RENTE 11.870,13
    AFDRAG 2.454,98
    BIDRAG 993,93
    YDELSE 15.319,04

    #136498
    thsvForfatter

    Dit lån er næsten helt nyt, 6% med afdrag, altså kurs nu over 100.

    2 scenarioer:

    1) du vil kun have fastforrentede lån: Behold det eksísterende lån og omlæg, når 4% 30 år når op i kurs ca. 98.
    Evt. er Nordeas 10 års stående lån det bedste, er dog ikke konverterbart.
    2) du vil have lavest mulig rente, læg derfor om til f1-lån, hvorved posten Rente falder til 3,2% årligt af din restgæld, eller til ca. 6.400 kr pr. kvartal. Du sparer herved 2.800 kr netto i rente pr. kvartal, hvilket skal holdes op mod usikkerheden ved en evt. stigende rente, og omkostningerne ved omlæggelse, af dit relativt lille lån.

    Jeg ville med dit lille lån nok vente til efteråret for at se om den lange rente ikke snart falder.

    #136504
    AnonymForfatter

    Hej tak for svaret,

    ja var mest af alt også for at være på forkant og få lidt forståelse for det,
    hvis jeg senere skulle lægge lånet om, da jeg har hørt om at renten måske kan komme helt ned omkring 0 senere på året, og så tænker jeg jo lidt, at så må det da nærmest kunne gå rundt og konvertere så 🙂

    Men når jeg lægger lånet om, så er der jo en omkostning i dette som skal holdes op mod hvad man kan spare.. men det er måske mest kursen som her kan være en udgift fordi den er høj ?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.