Bør jeg smide penge på en kapitalpension?

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Indlæg
  • #136610
    HalliHalloForfatter

    Personlig ville jeg ikke købe en hus i dag, da man må forvente at priserne vil falde betydeligt mere end de allerede er i de næste 4-5 år. Tænk på hvor mange der kan blive arbejdsløse i de næste 2 år og hvad det vil betyde for husprisernes prisfastsættelse.

    Endvidere forventes renten igen at stige betydeligt om måske 3-4 år, hvilket igen påvirker priserne.

    Men i sidste ende er det jo dig eget valg og ingen kan i realiteten vide hvad vej priserne går, men personlig tror jeg pilen peger nedad, så derfor er mit råd at man skal vente med at købe fast ejendom nogle år endnu.

    #136612
    thsvForfatter

    Tjah, burde have set den høje renteindtægt, tyder på 250-300.000 kr i opsparing, og så nogle aktier. I så fald er kapitalpensionen nok ikke en så dum ide, den giver jo trods alt et (beskedent) skattefradrag, og lavere skat af renterne end personlig opsparing.

    Jeg ville heller ikke købe hus, men overveje en andel eller ejerlejlighed, hvis priserne på disse falder yderligere. Det er jo bare vigtigt at undgå boliglån i de yderste 20 %, da disse er væsentlig dyrere end realkreditlån eller en andelsprioritet.

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.