Privat gældsbrev

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89690
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er i den uheldige situation at være gået fra min kæreste, så hun nu er X-kæreste.

    Men desværre ligger landet sådan at hun skylder mig en del penge, i forbindelse med trafikuheld i min bil, smålån osv. ca. 10.000 kr.
    Jeg vil gerne have en lille form for sikkerhed, og en mulighed for at “kunne komme efter hende" hvis hun vælger ikke at betale sin gæld som aftalt.

    Hvad gør jeg bedst muligt for at kunne stå bedst muligt, hvis det nu skulle ske at hun ikke vil betale, hvilket jeg selvfølgelig tror hun gør.

    Jeg har selv tænkt på at lave et privat gældsbrev, hvor jeg skriver de forpligtelser vi indgår, er det en god løsning, eller findes der bedre ?
    og hvordan laver man et privat gældsbrev ? findes der skabeloner ?

    Mvh.

    #136332
    AnonymForfatter

    Et gældsbrev skulle have været oprettet forinden. Men dengang gav det jo nok ikke nogen mening.

    Glem den smule penge. Det er ikke det værd.

    #136378
    JulienissenForfatter

    Lav et dokument med overskrift “gældsbrev"

    Hendes navn + cpr nr.

    -erkender hermed at skylde kr. 10.000 skriver kroner titusinde – skyldig til

    Dit navn + cpr nr.

    Skylden forrentes med diskontoen + 4 % p.a. og afdrages med xx lige store rater, første gang den xx.xx.xxxx

    Såfremt debitor ikke overholder betalinger, er kreditor berettiget til at kræve gældsbrevet indfriet med 30 dages varsel.

    Din underskrift
    Hendes underskrift
    2 Vitterlighedsvidner vedr. hendes underskrift – vigtigt !!!

    ******

    Der er mange andre måder at gøre det på – ovenstående er én af dem.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.