Tråd til Neptun og hans ligesindede

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89679
    AnonymForfatter

    @Neptun,
    Jeg faldt over din bank krak tråd igår og jeg er imponeret over hvor sober du holder tonen på trods af underlødig kritik!

    Jeg mener ligesom dig at bank systemet er et lovliggjort pyramidespil….hvis bankernes solvensgrad er en så vigtig parameter så ville jeg forvente at kunne se den som det første på deres respektive hjemmesider.
    Jeg har konkluderet at siden den information ikke er offentlig er det sandsynligvis fordi de stort set er insolvente allesammen?

    Det er tydeligt at du har mange referencer til USA, men har du noget mere konkret omkring situationen i Europa og Danmark? Nogle mener de store Europæiske banker (Inkl. Danske Bank) er i større problemer end i USA?

    Hvordan kan du være sikker på at du vil være OK når støvet har lagt sig om X antal år? Har du købt guld?

    PS Helt forfriskende at se der er nogle der skælder ud som var du en kætter 🙂

    #136274
    AnonymForfatter

    Neptuns og min indstilling passer de færreste i dette forum, som straks reagerer ophidset og frækt, his de blivder sagt imod.

    Mit investeringscredo:

    -Investeringsfilosofi som min moder lærte mig, da jeg var ung.

    At holde mig fra pengeinstitutter, forsikringsselskaber, pensionskasser som hun anså for sæder for den højest organiserede økonomiske kriminalitet, der fandt statslig understøttelse via nationalbanken, og at jeg derfor skulle afstå fra at være ihændehaver af fiktive (nationale) valutaer andet end i det strengeste nødvendige omfang.

    Altid at skelne mellem virkelighed og løfter, dvs reelle investeringer og fiktioner.

    Altid lade formueplejen ligge i egne hænder og afstå fra investeringsvejledere.

    Aldrig at være overdreven grådig, fordi det leder i fordærv.

    At alvorligste bedrag man kan udsættes for er fra det offentlige institutionelle liv.

    At spillereglerne ikke er ens for alle.

    I praksis betyder det for en jævn mand at satse på sin personlige bolig, sølv og guld.

    #136280
    AnonymForfatter

    Hej Rene,

    Har du noget bud på hvordan livet tager sig ud efter systemet er faldet sammen?

    Er det ikke mest sandsynligt at vi ender med en storvaluta (en transatlantisk EuroDollar) og så starter det hele forfra?

    Inflationen lader til at være accelereret efter Nixon endegyldigt forlod guldfoden i 1971 – fra 1944 til begyndelsen af tresserne var tingene vist rimelig stabile under Bretton Woods aftalen: dollaren var hæftet på guld ved 35 $/Oz og resten af verdens valutaer brugte dollaren som reserve valuta indtil amerikanerne kom til at bruge for mange penge på Vietnam krigen?

    Det er vel ret sigende at mønterne starter ved 50 øre nu….alle de mindre er udgået pga at de ikke er noget værd mere. Er det ikke et udtryk for hvor meget købekraft vi har mistet på kun ca 40 år?

    Jeg er for ung til at have personlige historiske referencer, er det noget du kan huske fra tidligere tider?

    #136292
    AnonymForfatter

    Guld som privat indvestering besidder unikke muligheder og er en slags forsikring mod økonomisk katastrofe.

    Husk at formentlig kun 1 ud af 50000 har det på tapetet som investering.

    Skulle guld tiltrække sig for meget opmærksomhed nationaliserer man det hellere end at genskabe en sund valuta.

    Vor verdensorden er slut, fordi økonomien ikke kan gerejses indenfor de nuværende muligheder. Ingen ny stor papirvaluta mulig.

    Foran os økonomisk Armageddon og endelig 3. verdenskrig

    #136296
    AnonymForfatter

    Av, det lyder grimt, men jeg kan godt følge dig….desværre.

    Vi er vel allerede godt igang med krig i Irak (baseret på løgn) og krig i Afghanistan (også baseret på løgn), tirre Russerne gennem Ukraine og Georgien, og så eskalerer det nu hvor den nuværende investeringsboble vel er Amerikanske statobligationer.

    Hvis værdien af dem kollapser har kineserne og Japanerne et STORT problem som sagtens kan lede til grimme militære konflikter over hele verden.

    Hvad er din foretrukne form for guld? Mønter, barrer, smykker eller noget andet?

    Hvor køber du det henne (jeg vil nemlig også gerne ha det som forsikring)?

    #136300
    elkayaForfatter

    Forarbejdet guld vil andet lige være for dyrt. Værdien af ædle metaller og sten i et smykke er ubetydelig i forhold til den pris der forlanges for et smykke.

    #136302
    AnonymForfatter

    God pointe – jeg forestiller mig at Rene har en eller anden snedig måde at gøre det på…..opkøb af guldsmykker fra antikvitetshandlere eller dødsboer? Personligt ville jeg nok være nem at narre så jeg ender med at betale for guld men kommer hjem med messing!

    Men du har nok ret at det bedste ville være små barrer eller mønter. Jeg kan huske Krugerrand som en faktor i Lethal Weapon med Mel Gibson 🙂

    Hvor i himlens navn skaffer man sådan nogle? Er der mønthandlere i Danmark som forhandler dem? Handler bankerne med barrer for os almindelig dødelige?

    #136308
    AnonymForfatter

    Mine investeringer er 39 år gamle og guld har bevæget sig fra 10 kr. grammet til ca. 170 kr grammet.

    Guldhandel er anonym mellem to fortrolige partnere med penge og guld på bordet.

    Lettest når man handler i rimelige portioner på 25 kilo af gangen.

    Detaljer i sådanne handler overlader man ikke til andre af diskretionære grunde.

    I den øjeblikkelige situation som korttidsperspektiv ville jeg ikke røre ved det.

    Anlæg et langtidsperspektiv “generation"

    #136312
    AnonymForfatter

    Fordelagtigst er Krügerrands og 1 kilobarrer.

    For 39 år siden var agioen på 1 kilobarrer en 1/2% På valutahandel dengang 8% ved køb og ved salg 8%.

    Er guld penge? For mig er de de eneste af slagsen, men det kan diskutteres, når staten bestemmer.Valutahandlere har guld og sølv med på deres valutaliste.

    #136316
    AnonymForfatter

    From the Telegraph:

    The gold rush: Is it too late to jump on the bandwagon?
    Fed up with derisory rates on deposit accounts and negative returns on investments, savers have been flocking to the classic haven of gold. But is their timing right?

    By Paul Farrow and Richard Evans
    Last Updated: 12:57PM GMT 13 Mar 2009

    They have been snapping up gold bars and krugerrands at their local bullion dealer. “We did have people phoning up to inquire about buying gold after hearing the news about printing money," said a spokesman for Baird & Co, the bullion dealer. “Some said they planned to buy a bar or two as a result."

    Buying gold bars – in small quantities at least – is no different from buying a packet of sweets. Anyone can walk into Baird & Co in the City, hand over some cash and take away their gold. “The most popular small bar is probably the one ounce," said the spokesman. This now costs £718.25. But smaller bars are available: the company’s smallest, 2.5 grams, costs £64.25."

    Is gold a safe haven for investors?It is not just physical gold that we are buying. Volumes of trade in exchange-traded funds have hit record highs, while one bullion dealer claimed to be taking in £1 of every £100 withdrawn from British banks (a record £2.3bn was withdrawn from our banks in January). Exchange-traded funds enable small investors to invest in gold from as little as £50 without having to own bullion.

    The huge demand sent the price of gold through the $1,000 mark last month, but in the past fortnight the price has dropped back.

    The primary driver of the demand for gold is fear. The financial crisis and the drastic action governments worldwide have taken to try to alleviate the problems are unprecedented. No one knows the eventual outcome, but many economists reckon inflation will inevitably return, which will support the price of gold.

    Chartists will say gold tends to rise early in the year before falling. It is a play hedge funds take part in, but there have been signs they have been de-hedging. That suggests they think gold has further to go. The bulls also think gold looks set to move substantially higher as governments embark on “quantitative easing" – or printing money.

    “Many other countries are certain to follow suit as governments worldwide take a conscious decision not to suffer a Thirties-style economic collapse. This is fair enough but is not a cost-free exercise: the price will be much higher inflation further down the road," says Ian Williams, chairman and chief executive of Charteris Treasury Portfolio Managers.

    “The consequences are crystal clear to most investors – gold is the ultimate safe haven from governments’ attempts to debase their various currencies, and will become the asset of choice for many investors wishing to protect themselves from these shenanigans."

    Last July, Mr Williams suggested $2,000 an ounce on a two to three-year view was possible. This would bring gold back up to its historical peak in real terms (dollars) last seen in 1980. “This could now turn out to be a substantial underestimate as the stage is now set for gold to rise to $3,000 an ounce or higher as a wave of freshly printed liquidity sparks a renewed global surge into the only asset that investors will trust in these circumstances," he said.

    There are fears that private investors have once again got their timing wrong, because many are jumping on the bandwagon. Last week new software from GoldMoney was launched allowing iPhone users to trade gold on their mobile, while a new website YourGoldForCash.co.uk allows people to sell jewellery online.

    This is starting to worry analysts. And amid all the bulls, a few bears are beginning to put their heads above the parapet. Several analysts have been taking profits in the past fortnight, unconvinced that the price of gold can sustain itself above the $1,000 barrier. Indeed, each time it nudges above the $1,000 an ounce mark, it falls.

    Jonathan Prechte, an analyst at Elliot Wave, said gold should go significantly lower. "Too many people now think owning (it) is a good idea. Remember when everybody thought owning property and stocks was a good idea?" he said. “Again, nothing is certain, but I like betting against crowds. And we have had so many to bet against in recent years: real estate, stocks, subprime mortgages, the New Economy, oil, collectables, commodities, baseball salaries, and now silver and bonds. It’s been a smorgasbord of opportunity."

    Dennis Gartman, an American economist, said: “Crude oil is rallying; and yet gold falters. The grains rallied; and yet gold faltered. The base metals have rallied, but gold is faltering. The monetary authorities have force fed money into the system, and yet gold is faltering. In an environment where gold should be heading skyward, it is not, and when something that should be rallying isn’t, we pay heed, find our keys, call for the valet to bring our car around and leave the party quietly."

    There is a consensus – even among the bears – that gold will be volatile in the short-term, but it still has a role to play in a portfolio over the long-term.

    Jeffrey Nichols, managing director, American Precious Metals Advisors & NicholsOnGold.com, remains bullish for the long term (he foresees more than a doubling of the gold price in the next few years), but said the immediate picture was "less rosy".

    “The market has had to absorb an absolutely fantastic flow of old scrap. Millions of people have cashed in their old gold jewellery. In the US, people are holding gold parties where they and their friends sell unwanted jewellery to itinerant scrap buyers. Meanwhile, gold also remains vulnerable near term to further appreciation of the US dollar against the euro and yen," he said.

    “It’s important for gold-market participants to remember that long-term trends are always rational but short-term volatility is often emotional and sometimes just meaningless noise."

    If buying gold today, ask why you weren’t buying two years ago when the price was below $700. If that does not put you off, ask yourself how long you intend to invest in gold and why. Is it to diversify a portfolio or to make quick gains? It is, perhaps, pertinent that even some of the most ardent bulls – and those that rely on gold for their business – have concerns that the market is "toppy" in the short term

    #136318
    elkayaForfatter

    Zeus, du bør læse nedenstående link og måske overveje om privat guld- handel og ejerskab er lovligt, inden du kaster dig ud i det.

    http://www.todaysfinancialnews.com/news-that-matters/dont-buy-another-ounce-of-gold-before-you-read-this-3339.html

    #136320
    AnonymForfatter

    Ingen lovgivning i EU inclusive Danmark er mod guldbesiddelse. Kan frit importeres og eksporteres uden afgifter og ikke belagt med moms, behandles faktisk som valuta.

    #136322
    AnonymForfatter

    Ovenstående viser med al tydelighed hvor hjernevaskede gennemsnitsdanskeren er, og hvor uvidende.

    Vort skolevæsen skulle have præmie i opdragelsesuvidenhed.

    For Danskeren er investering i guld en kriminel affære, hvor latterligt.

    Skulle det virkeligt være helt umuligt at beskytte sig selv mod udplyndring.

    #136324
    AnonymForfatter

    Fra Reuter:

    FACTBOX: World mints’ products and sales
    7:07am EDTLONDON (Reuters) – Mints around the world say demand for gold coins has risen sharply as interest in the precious metal soars on the back of financial instability and concerns over the inflation outlook.

    The Royal Canadian Mint, which produces Maple Leaf bullion coins, said it quadrupled its production capacity late last year as demand for gold and silver bullion products leapt.

    Gold was one of the few commodities to rise last year as turmoil in the financial sector sharpened investors’ appetite for assets seen as a safe store of value, such as bullion.

    Spot gold rallied to an 11-month high of $1,005.40 on February 20 as a slide in equity markets increased interest in the precious metal. Demand for physical gold products such as coins and bars has been particularly strong, traders say.

    The United States Mint said sales of its one-ounce American Eagle gold bullion coins rocketed to 710,000 ounces in 2008, from 140,000 ounces a year before.

    “The demand for gold and silver has been unprecedented," a spokesman for the Mint told Reuters.

    The chairman of the French Mint, Christophe Beaux, said sales roughly doubled last year in value terms and are expected to rise by another 50 percent this year.

    The 2009 catalog the mint had produced was almost entirely pre-sold, he said. The French Mint produces 100 euro gold coins, and plans to mint 10-ounce and 1-kilo coins this year.

    In South Africa — the world’s second-largest gold producer — Natanya van Niekerk, deputy general manager for numismatics at the South African Mint Company, said she had seen a big increase in demand for gold.

    “I think we will see this same trend in this and the next quarter," she said. “Gold surely has been resilient in these times."

    Michael O’Kane, head bullion trader at the New Zealand Mint, said many overseas buyers had come into the New Zealand market. “We’re seen as a safe-haven market," he said.

    He said buying had been strong since the collapse of U.S. investment bank Lehman Brothers in September, as investors moved money from banks into hard assets like gold.

    The mint was averaging “a month’s transactions in a day," he said, adding he saw demand continuing to rise.

    (Reporting by Jan Harvey, Frank Tang, James Macharia, Cameron French, Adrian Bathgate, Gus Trompiz; Editing by Sue Thomas)

    #136328
    AnonymForfatter

    Papivalutaer er “legal tender", hvad nationalstaterne oppfatte som uafviselige betalingsmidler efter loven.

    Guld er ikke legal tender. Kan efter loven afvises som betalingsmiddel.

    Fiatvalutaernes værditab har gjort legal tender til et mere end latterligt begreb, nærmest en spøg udenfor tid og rum, der gør det umuligt at planlægge med dem.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.