Konvertere 5% til F1 m. afdrag

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89662
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg ville høre om der var nogen der havde en mening om at skifte fra en 5% fast til F1 med afdrag. Restgæld er 2.550.000 og løbetid 27,50 år./2038. Hvilke fordele / ulemper er der i tal.

    Er ikke den mest rutinerede indenfor realkreditlån, så jeg håber der er nogen der kan vejlede. Får ikke meget ud af vores bankrådgiver.

    #136014
    AnonymForfatter

    En omlægning til F1 kan være en fordel da du skærer en bid af restgælden.

    Men da der er pæne omkostninger forbundet med en omlægning, så afhænger det også af hvor længe du forventer at blive boende.

    #136016
    AnonymForfatter

    Vi regner med at vi bliver boende i 10-15år og kan godt tåle at renten stiger i relation til vores privatøkonomi.

    #136026
    AnonymForfatter

    Hej

    Spring din bankrådgiver – som er en bankproduktsælger – over og gå direkte til Realkredit Danmark. Da RD er de eneste, der har F1 o.s.v., må det være din kreditforening.

    Du kan altid bede dem lave en udregning for dig. Gå ind på deres hjemmeside http://www.rd.dk og de har også en mail-adresse, hvor du kan forespørge.

    #136030
    AnonymForfatter

    FEJL…
    RD er ikke de eneste der har F! lån, Nykredit har også F1 lån og dem kan du også kontakte direkte uden om banken hvis det er hvad du ønsker. Uden at være sikker, har Nordea Kredit det sikkert også F1 lån på hylden som de tilbyder.
    Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe og få et tilbud fra et par steder, og høre hvor du kunne få den billigste omlægning.

    #136036
    CorellForfatter

    Vi har selv lige konverteret fra 6% afdragsfrit til F1 afdragsfrit, og fik en rente sidste lørdag på 3.49%.

    Vi har en obligationsrestgæld på 2.2 mill.

    Vi gik fra at have 144000 i renteudgifter til at have 89000 i renteudgifter på det lån, altså en ret pæn besparelse pr år.

    Vi har Nordea kredit, og har betalt 11000 i omlægningsudgifter.

    Vi havde ikke den store gevinst på nedsættelse af restgælden som i vil have det, da kursen på jeres lån pt er ca 95 vil i kunne barbere ca 125000 af jeres restgæld (ret mig hvis jeg tager fejl her) samt sidde med en væsentlig lavere ydelse pr måned.

    Hvis Danske Bank, Realkredit Danmark og andre så samtidig får ret i deres gisninger så er renten på F1 lånet nede i 2.5% til december hvor refinacieringen finder sted.

    Der overvejer vi om ikke man skulle tage en F5 til december og få den billige rente i 5 år = vi kan betale vores boliglån næsten ud på den tid med den rente.

    #136040
    CorellForfatter
    #136042
    AnonymForfatter

    Sorry, du har ret. Tjekkede lige Nykredits hjemmeside og søreme om de ikke også bruger F1.

    Det var RD der opfandt Flex 1 o.s.v forkortet som F 1 og navnet Flex er beskyttet.

    #136048
    AnonymForfatter

    Det er altså ikke alle bankfolk der er sælgere – vi forsøger måske bare at finde den løsning der passer bedst til din persolighed.
    Og ligefrem svaret hvad du skal gøre – det afgør du selv !!
    Mht. til det som en skriver med at tage en F5 til december, hvor renten forventes at være lav – lad for guds skyld være med det !
    Du ved ikke hvordan fremtiden vil udvikle sig, og hvad så hvis renten er steget til 8% efter 5 år….? Der kan ske meget på 5 år !
    Det er enten fastforrentet lån eller F1-lån, hvor renten kun tilpasses 1 gang om året, så den på den måde også er lettere at komme ud af, og hvorfor har du egentlig ikke gjort det noget før ??
    Det er typisk for menig mand – man tør først gøre det, når renten er faldet og ved du hvad – det er faktisk lige omvendt man bør gøre det:
    Når renten er højt oppe og man forventer den vil falde – indfri det fastforrentede lån til den dejlig lave kurs den så har og tag et variabelt forrentet lån.
    Og når renten er langt nede – tag det fastforrentede lån og ha’ ovennænvte mulighed til næste gang det sker.
    Som mange skriver – gå til kreditforeningen i stedet for banken. Netop ikke – de tænker bare på at få solgt løsningen, som måske passer til din situation nu og her istedet for at tænke generelt på hele din økonomi og dermed også din fremtid !!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.