F 5 lån under uddannelse

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89657
    AnonymForfatter

    Hej kære kloge mennesker. Jeg er i den situation at jeg har købt min første lejl, og skal optage et realkredit lån på 1.450.000 Dkr. Der er nogle fakta:

    1.) Jeg mangler kun at betale Realkredit lånet på 1.450.000
    2.) Det må ikke være afdragsfrit
    3.) Min intægt er den samme de næste 4 år, da der er SU loft på hvor meget jeg må tjæne, jeg kan derfor ikke tåle en rente over 5%
    4.) Betalingen skal ske 1. April

    Jeg er selv nået frem til at et F5 lån ville være smart da jeg ikke har råd til et 6% fast forr. og samtidig kan jeg ikke tåle en F1 svingning over 5% før jeg er blevet fuldmægtig adv.

    Mener I at det er totalt hul i hovedet, eller ser I andre alternativer? F.eks at tage et F1 lån også låse det til et F5 ved årsskiftet?

    Jeg sætter stor pris på jeres hjælp. Og beklager det lidt egoistiske indlæg, men håber der er andre under udd. der kan drage lidt fordel af informationerne.

    #136000
    CorellForfatter

    Der er flere der spår flex renten til at være helt nede i 2.5% til december hvor flex lånene skal refinansieres. Og flex renten er lidt i frit fald i disse dage. Jeg har lige omlagt til F1 lån og fik min rente i sidste Lørdag på 3.49%, den er idag 3.31% ugen efter.

    Så umiddelbart giver det mest mening at tage F1 nu og så tage F5 til December.

    Det er ihvertfald sådan du får den laveste ydelse hvis alt går som mange spår.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.