Bedste sikre forrentning af 12M DKK

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89632
    AnonymForfatter

    Står i den “heldige" situation at jeg har fået udbetalt 12.000.000 DKK.

    Dem vil jeg gerne placere sikkert, men på en måde hvor de stadig er forholdsvist tilgængelige. Jeg er ikke interesseret i aktier eller reelle investeringer.

    Jeg har overvejet en højrente konto i en bank, og vil i den forbindelse høre hvor man får mest? Jeg mener at have læst at mine penge er sikre selvom banken krakker, da man har udviddet den ellers tidligere “lave" grænse, til nu at dække alle beløb – passer det? og gælder det fx. også FIH erhvervsbank eller er der andre regler her?

    Har også overvejet “korte" obligationer… Hvordan sammenligner de sig lige pt. med en højrentekonto?

    Jeg skal ikke bruge pengene lige pt, men vil gerne med et par måneders varsel kunne få adgang til dem, såfremt jeg finder det nødvendigt.

    På forhånd tak 🙂

    #135724
    AnonymForfatter

    Jeg vil nok anbefale FIH bank, har dem selv og det virker rigtigt godt. Der kan du “låse" dine penge 1, 3 og 12 måneder.

    #135744
    AnonymForfatter

    Gælder den ubegrænsede garanti ved evt. bankkrak etc også for FIH erhvervsbank?

    #135746
    AnonymForfatter

    Det gjorde den for 5 måneder siden da jeg tjekkede. Men ville nok alligevel lige skrive en mail til dem og høre, når det er penge i den mængde.

    Mvh Kim

    #135748
    AnonymForfatter

    Jeg vil nok placere pengene i 6 banker øverst, se hvilke på Opsparingskonto i venstre margen !

    Så er du nogenlunde sikker og kan sove roligt om natten 🙂

    #135768
    AnonymForfatter

    Har man 12 mio. kan der opnåes bedre renter end hos FIH.

    Kontakt de store pengeinstitutter og bed om et tilbud (private banking) – men vær opmærksom på at tab kun dækkes ubegrænset frem til efteråret 2010.

    #135780
    NultopskatForfatter

    Sikke dog en dejlig situation at stå i…håber ikke det var en arv.

    Da du nu ikke VIL investere, ville jeg nok foreslå nogle 30 årige 4 % obligationer. De står ca. i kurs 87, og da renten nok sænkes gradvist må kursen, alt andet lige, forventes at stige..de indløses jo til kurs 100 om en 30 års tid, og indtil da får du jo ca. 6 % i rente om året, det slår da højrente konti..
    Real kredit har fået “for mange tæsk" i forhold til sikkerheden.

    #135786
    AnonymForfatter

    Er der noget med at kursgevinsten (om 30år) er skattefri? og hvad med de ~6%, udbetales de en gang årligt eller? Hvad er skatten af disse i øvrigt såfremt jeg ingen anden indtægt har?

    Hvor meget står jeg til at tabe hvis jeg ønsker at anvende pengene “pludseligt" og derfor skal af med obligationerne?

    Tusind tak for hjælpen!!!

    #135796
    NultopskatForfatter

    Kursgevindster på obligationer er (med visse ikke relevante undtagelser) skattefrie, du behøver dog ikke vente 30 år før gevindsten indfinder sig. Dels vil kursen jævnt stige mod 100 efterhånden som udløbstidspunktet nærmer sig, og dels forventes renten at falde i nær fremtid, hvilket vil hæve kursen.

    Hvor meget man kan tabe såfremt man ønsker at bruge pengene på et tidspunkt hvor kursen er lav( renten er høj) er jo uvist, men der er ikke tegn på høj rente lige de første par år..

    Renten på obligationer udbetales med terminen altså hvert kvartal. Samtidig bliver der udtrukket nogle, hvilket jo modsvarer af at låntager afdrager lidt på sit lån..Obligationer udtrækkes til kurs 100, derfor foreslog jeg 4 %..Det er brandærgerligt at få nogle 6 %udtrukket til kurs 100 når kursen er 110…

    #136670
    AnonymForfatter

    tillykke med problemet, som jeg kan hjælpe dig med. Kan typisk laves i din egen bank, men under alle omstændigheder dækket af statens garanti. Et års optjent rente vil være over 20%. Kan hæves efter 1 måned hvorefter du kun mister indtægter, hvad vel er fair nok? Minimum er €1 M og 1 måned, herefter interaktivt bank til bank mellem Euro og danske kroner….. god weekend

    #136672
    AnonymForfatter

    Var der nogen som forstod det sidste indlæg? Jeg er helt blank nemlig?

    #136674
    thsvForfatter

    Hvordan kommer du frem til ca. 6 %, jeg får det ca. 5,1%!

    For øvrigt kommer realkreditobligationer, der er konverterbare ikke ret meget over kurs 100, netop pga. indfrielsesrisikoen.

    Kunne det ikke være en bedre ide at købe 5% OA til ca. kurs 95, det vil give en årlig rente på over 630.000 kr, og en god chance for indfrielse til kurs 100, hvis renten falder yderligere.

    #136678
    AnonymForfatter

    Hvis jeg pludselig stod med 12 milioner kroner, ville jeg ofre nogle få tusinde kroner på professionel rådgivning, så jeg fik styr på skatte regler og muligheder.

    #136680
    AnonymForfatter

    FET betyder Financial Engineering Trust og vi arbejder sammen med en dansk advokat jf@advtoldbod.dk. Detaljerne lægger vi ikke ud på nettet, men ellers er det KISS – Keep It Simple and Safe

    #136752
    AnonymForfatter

    det må du meget gerne uddybe nærmere…. for som du skriver det her, så virker det mest af alt som nået der ikke kan tåle dagens lys…!?!

    og nej jeg har ikke bare lyst til at sende en mail til en eller anden “måske" advokat og blive bombet med sperm mails fra min nye bedste ven fra Nigeria… 🙂

    og jeg blander mig kun fordi jeg står lidt med samme “problem"

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.